Marø Startet 13.Juli.2004 Del på Facebook Startet 13.Juli.2004 Jeg har en VP TAMD 31A som ikke yter det den skal. Ved fullt pådrag soter den noe helt j@#%elig svart. Den ryker lite ved oppstart. Hvitrøykbegrenseren virker ikke, som på så mange andre av samme type. Kan det være at spjelet står i lukket posisjon hele tiden? Kan noen fortelle meg hvilken posisjon det skal være i når det er åpent? Skal stangen fra solenoiden være i stilling opp eller ned (eller hvordan skal jeg forklare hva jeg mener)? Vil ike det også gjøre at det ikke blir noe futt i turboen? Den stenger jo for eksosen som igjen driver turboen. Før i tiden hørte man en hvining fra turboen, men på min kan jeg ikke høre at turboen går. Har hatt av luftfilteret og kunne konstatere at turboen går meget lett rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Juli.2004 Del på Facebook Svart 14.Juli.2004 Mener å ha lest at mange låser spjeldet i åpen stilling,eller fjerner det helt. Det burde jo Volvo Pusheren din kunne guide deg i. Satte in en TAMD 31L sist vinter og på den finner jeg ikke spor av dette spjeldet med tilhørende rallamikk.Det kan jo selvfølgelig være fordi jeg ikke vet hva jeg skal se etter. Den eneste klagen jeg har på motoren er at den ryker endel ved oppstart.Ellers virker den helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Nimbus-2600 Svart 14.Juli.2004 Del på Facebook Svart 14.Juli.2004 Hei, på min motor er hele greia fjernet så jeg kan ikke svare på det. tror bare de brukte denne patenten noen år før de fjernet det og gikk for en løsning med høyere kompresjon. På min motor blir det derfor endel røyk på kald motor, litt slitsomt når en ligger i gjestehavner. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 18.Juli.2004 Del på Facebook Svart 18.Juli.2004 thor - det er ikke eksosspjell på motoren din. Det var kun 31A motoren mellom 86- ca 90/91 som hadde dette. Når det gjelder spørsmålet om når spjellet er lukket så er når armen på spjellet blir dratt nedover. Oppover så er det åpent. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 19.Juli.2004 Del på Facebook Svart 19.Juli.2004 Takk Saga.Gikk nesten ut ifra det,men nå vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.