Jump to content

Eksosspjeld VP TAMD 31

Marø

Recommended Posts

Jeg har en VP TAMD 31A som ikke yter det den skal. Ved fullt pådrag soter den noe helt j@#%elig svart. Den ryker lite ved oppstart. Hvitrøykbegrenseren virker ikke, som på så mange andre av samme type. Kan det være at spjelet står i lukket posisjon hele tiden? Kan noen fortelle meg hvilken posisjon det skal være i når det er åpent? Skal stangen fra solenoiden være i stilling opp eller ned (eller hvordan skal jeg forklare hva jeg mener)? Vil ike det også gjøre at det ikke blir noe futt i turboen? Den stenger jo for eksosen som igjen driver turboen. Før i tiden hørte man en hvining fra turboen, men på min kan jeg ikke høre at turboen går. Har hatt av luftfilteret og kunne konstatere at turboen går meget lett rundt.

Mener å ha lest at mange låser spjeldet i åpen stilling,eller fjerner det helt. Det burde jo Volvo Pusheren din kunne guide deg i.

Satte in en TAMD 31L sist vinter og på den finner jeg ikke spor av dette spjeldet med tilhørende rallamikk.Det kan jo selvfølgelig være fordi jeg ikke vet hva jeg skal se etter.

Den eneste klagen jeg har på motoren er at den ryker endel ved oppstart.Ellers virker den helt greit.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...