NorStar 290 Startet 1.November.2009 Link til dette innlegget Startet 1.November.2009 Jeg lurer på om det er noen som har gode forslag på hvordan få kjørt ferskvann igjennom drev og motor på en enkel måte.. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.November.2009 Link til dette innlegget Svart 1.November.2009 den enkleste metoden er å vippe ut kjølevannslangen. dette gjør du enklest ved å løsne på slangeklemmen å tre innpå en litt tykk hageslange,for så og teite til slangeklemmen igjen. kjølevannslangen finner du bakpå drevet immellom belgene. pass på og få vannstampen på høyde med drevet så impelleren ikke må slite unødig Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Victora III Svart 2.November.2009 Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 Står båten på land ville jeg demontert drevet (da får du rengjort det skikkelig, skiftet belger osv). Fra drevskjoldet kobler du på en slangestuss og legger denne i en stor stamp med vann og lar motor suge. Kjør dette i 10-15 min. Deretter fylles stampen med ca 20 liter frostvæske (50:50). Start motor og kjør til det kommer frostvæske ut igjen. Sjekke at returfrostvæske holder min.15-20 minusgrader. Jeg ville IKKE brukt hageslage slik forrige innlegg anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.November.2009 Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 Ta av slangen på inntaket ved oljekjøleren. den slangen går fint ned i en bøtte. Vannet som er i drevet renner ut av seg selv. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
tnorderu Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 Er det noe poeng å kjøre ferskvann gjennom drevet for å skylle det eller er det unødvendig å rigge til det? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 28.September.2011 Link til dette innlegget Svart 28.September.2011 Når jeg konserverer slike motorer, bruker jeg øreklokker på vanninntaket nede på drevet. Taper dette godt ,og blender hullet som går rett ned under drevet. Setter på en 13mm slange som suger fra en 25 liters dunk blandet 50/50. Motoren går i ett minutt og det er det. Teiper på en teppebit over eksosutløpet slik at jeg leder vannet ned i en plastdunk. Litt mindre å vaske på da. Sitér dette innlegget Link to post
petti Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Så i et eller annet båtblad at de tok av lokket på sjøvannsfilteret og satt slange nedi der (må være 2 mann da)en for å styre slangen og en for tenningen. Anbefales dette av noen av dere? Jeg syntes det hørtes lettvint og greit ut og tenkte å prøve dette da jag har drev men vanninntak under båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.