Jump to content

Konservering VP D4 med drev


NorStar 290

Recommended Posts

den enkleste metoden er å vippe ut kjølevannslangen. dette gjør du enklest ved å løsne på slangeklemmen å tre innpå en litt tykk hageslange,for så og teite til slangeklemmen igjen.

 

kjølevannslangen finner du bakpå drevet immellom belgene.

pass på og få vannstampen på høyde med drevet så impelleren ikke må slite unødig

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Står båten på land ville jeg demontert drevet (da får du rengjort det skikkelig, skiftet belger osv). Fra drevskjoldet kobler du på en slangestuss og legger denne i en stor stamp med vann og lar motor suge. Kjør dette i 10-15 min. Deretter fylles stampen med ca 20 liter frostvæske (50:50). Start motor og kjør til det kommer frostvæske ut igjen. Sjekke at returfrostvæske holder min.15-20 minusgrader. Jeg ville IKKE brukt hageslage slik forrige innlegg anbefaler.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Når jeg konserverer slike motorer, bruker jeg øreklokker på vanninntaket nede på drevet. Taper dette godt ,og blender hullet som går rett ned under drevet. Setter på en 13mm slange som suger fra en 25 liters dunk blandet 50/50. Motoren går i ett minutt og det er det. Teiper på en teppebit over eksosutløpet slik at jeg leder vannet ned i en plastdunk. Litt mindre å vaske på da.

Link to post
Share on other sites

Så i et eller annet båtblad at de tok av lokket på sjøvannsfilteret og satt slange nedi der (må være 2 mann da)en for å styre slangen og en for tenningen. Anbefales dette av noen av dere? Jeg syntes det hørtes lettvint og greit ut og tenkte å prøve dette da jag har drev men vanninntak under båten..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...