skrotrot Startet 2.November.2009 Link til dette innlegget Startet 2.November.2009 Her er et av mine prokjekter i vinter , på min 32 fot halvplaner snekke . Begynte med å støpe fester til trimflaps i våres . Sparklet opp , og støpte over med glassfiber . Med rund rommpe så blir det sendes litt rart ut . Så her er løsninga , bare å kutte å sveise . (detta er bare en midlertidig mal) Er det noen som har motforestilinger så rop ut . Mvh Skrotrot Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Hvordan skal du hensle flapsa for at det skal bli riktig? henslene må vel stå vinkelrett på kjølen for at dei ska vinkle rett? Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) Ser vel ut som at brakettene som er støpt opp er rette,slik at opphengsling går nok fint. Skal jo ikke være noe problem med om hengslene ikke står vinkelrett på lengderetningen heller, "alle" passasjerfly har jo hengslene på flaps og balanseror plassert slik. Eneste jeg tenker, er at kantene som er i lengderetningen på flapsene, og tenker mest ytterkant, bør være i samme retning som fartsretningen, ellers vil det nok sprute endel rundt dem. Redigert 3.November.2009 av trulsant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) Heisann, monterte hyd trimflaps under de faste, har fungert supert i sommer, stikker da 8-10 mm ned men i fartsområde opp til maks 17 knop spiller dette liten rolle Redigert 3.November.2009 av Higre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.