Jump to content

Ny Nord West 430

Bitteliten

Recommended Posts

Nja - kanskje. Påslagene til NW på innbyttebåtene er så vidt jeg kan se og har hørt ikke avskrekkende. Mulig prutningsmonnet er lavere - men sikkerheten og kvaliteten på det du kjøper er høyere. Den aktuelle 355'en ligger til 1,8 mill på NordWest nå. Det er samme pris som eier skulle ha da den lå på Finn. Til gjengjeld selges den nå med garanti og fullt gjennomgått og shinet. NW skriver om hva de gjør med bruktbåtene sine på hjemmesiden sin

-

Som en av Sveriges största båtmäklare erbjuder vi ett brett utbud av båtar av olika fabrikat. De allra flesta finns för visning i vår 2000 kvm visningshall inomhus på Vindön året om.

Välkommen

till Nordens mest välvårdade begagnatavdelning

Vi skiljer oss dock från de flesta andra mäklare genom att vi rekonditionerar de båtar vi säljer, oavsett fabrikat (om inte annat avtalas vid köp). De flesta båtarna till salu är mäklingsuppdrag, men för dig som köpare gör vi ingen skillnad på om det är en inbytesbåt eller ett mäklingsuppdrag för annan kunds räkning - du köper av oss som varv och det är din trygghet. Att köpa båt är en stor investering. Första köpet blir kanske en båt som inte är helt ny, men det viktiga är att den känns fräsch och ny för Er. Om inte annat avtalas vid köp rekonditonerar vi alla båtar vi säljer, oavsett om de är nya, inbytesbåtar eller förmedlingsuppdrag. Båten provkörs, all utrustning funktionskontrolleras, utsidan tvättas och poleras, motorerna servas dvs vi byter alla filter, impellrar, remmar och olja, vid drev bytas olja och bälgar, nya zinkanoder, invändig städning under och över durk, kapellen tvättas och teaken görs i ordning.

När man som ny ägare övertar båten skall det vara en härlig upplevelse!

Det finnes helt sikkert mange andre som gjør dette på samme måte som nordwest. Jeg kan bare si at den oppfølgingen vi har fått på vår båt er meget god. Det er det første verftet jeg har vært borti som kommer til båten vår og retter feil uansett hvor den er - og der det aldri er spørsmål om hva som har skjedd eller hvordan ting har skjedd.

her er en virtual tour fra bruktbåthallen

http://www.nordwest.se/panoramas/showroom/...t_showroom.html

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Det er det første verftet jeg har vært borti som kommer til båten vår og retter feil uansett hvor den er - og der det aldri er spørsmål om hva som har skjedd eller hvordan ting har skjedd.

Nå henvender Nord West seg til en kjøpergruppe som forlanger kvalitet i alle ledd, også når det gjelder bruktbåt.

Redigert av Hansi (see edit history)

NW er veldig flinke, og mange har en del å lære. At de tjener godt( mer) på sine båter enn andre vil jeg vel kanskje tro, men det er et valg som de har tatt. Kunden betaler indirekte for det. Det gjør jo at de har "råd" til å tilby topp service. I Norge er det ikke mange slike båtprodusenter, kanskje Windy?

Ja, det var 355`som jeg kikket på, Bitteliten. En perfekt båt for oss :yesnod: . Størrelsen gjør at den "er lovlig" i havna vår. Kvaliteten er god, og jeg liker båten godt selv om den ikke er så bred og stor. Bare en feil, prisen :rolleyes:

Vi får se hva som kan dukke opp fra Hamar :lol:

Man får jo mye annet som kan være et bedre valg hvis man ikke tenker utgifter til båtplass etc for 1.8 mill.

Skulle hatt strandlinje!!! :cryin:

Redigert av OLPI (see edit history)
Benny som eier NW er en morsom kar. 370 er 39 fot og nesten like stor som den gamle 390. 420 er 43,5 fot LOA. Han juger ned på fot, i motsetning til en del andre i bransjen

Hei

Han fortalte naboen at det ble gjort for "for å skille de fra hverandre".

Men dette er jo på linje med de fleste i denne bransjen; Noe lemfeldig omgang med fakta :giggle:

Er det noen som har målt slike båter inn i skipsregisteret? Det kunne vært artig å høre hva de sa om målingene til NW:

mvh

giver

Ettersom bade platformen er boltet på er skroglengden på vår 38 fot. Om man ser på nord west sine priser og standard utstyrs liste ser man at de er ganske ok priset. Båten vår koster mellom en halv og en million mindre enn en tilsvarende utstyrt Windy 44

Hei

Intet negativt om hverken pris eller kvalitet, man får hva man betaler for :yesnod:

Servisen er upåklagelig, men som sagt:

En eller annen gang ha du betalt for det, selv Benny får ikke leverandører og egne arbeidere til og jobbe gratis.

mvh

giver

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...