Bitteliten Startet 2.November.2009 Link til dette innlegget Startet 2.November.2009 Se nordwest.se for mer info. Basert på skroget til 420, men åpen båt med eller uten håpe top. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.November.2009 Link til dette innlegget Svart 2.November.2009 Stilig båt for de med stor lommebok. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Reportasje i Båtliv om båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Båten blir noe billigere enn 420 fly Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Eller mente du mindre dyr, Bitteliten? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 NW har også begynt å sende meg mail om nyheter som denne. Skulle gjerne kjøpt en(minst en), men lønna er liksom ikke helt i samsvar med ønskene Flott båt er det uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 - men bare det å ha havna på mailinglista, er jo slett ikke verst, OLPI! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Lekker Nam nam.. kan lage båt disse Orust folka Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Finn Erik Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Konservativ og lekker i linjene samtidig som de oser av solid håndtværk, om lommeboka hadde vært større så hadde dette vært en farlig konkurent til en 44 chinook..... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Chinooken er dyrere enn 430'en til NW. Jeg synes Windy priser seg ut av markedet. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Ingen tvil om at det er vakker båt. Men det er en vakker pris også. Baatsman pr dd med hjemmekontor og svineinfulensa i 2 etg(datter). Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
olpi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) - men bare det å ha havna på mailinglista, er jo slett ikke verst, OLPI! Nei, må vel være fornøyd med det. Tror det må ha skjedd når jeg forespurte på en brukt NW for en stund siden. En båt fra Moss (tror jeg) som selges via NW i Sverige. Redigert 3.November.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Åja - så du sikler på den 355'en? Den er nok fortsatt til salgs direkte fra eier om du er rask - men jeg ville nok heller kjøpt fra NW. Da er båten shinet, sjekket, reparert og selges med garanti Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 men jeg ville nok heller kjøpt fra NW. Da er båten shinet, sjekket, reparert og selges med garanti Men kanskje til en helt annen pris ville jeg tro. Men garanti er jo viktig da ved kjøp av brukt båt. Gir en god betryggelse hvis noe skulle inntreffe. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) Nja - kanskje. Påslagene til NW på innbyttebåtene er så vidt jeg kan se og har hørt ikke avskrekkende. Mulig prutningsmonnet er lavere - men sikkerheten og kvaliteten på det du kjøper er høyere. Den aktuelle 355'en ligger til 1,8 mill på NordWest nå. Det er samme pris som eier skulle ha da den lå på Finn. Til gjengjeld selges den nå med garanti og fullt gjennomgått og shinet. NW skriver om hva de gjør med bruktbåtene sine på hjemmesiden sin -Som en av Sveriges största båtmäklare erbjuder vi ett brett utbud av båtar av olika fabrikat. De allra flesta finns för visning i vår 2000 kvm visningshall inomhus på Vindön året om. Välkommen till Nordens mest välvårdade begagnatavdelning Vi skiljer oss dock från de flesta andra mäklare genom att vi rekonditionerar de båtar vi säljer, oavsett fabrikat (om inte annat avtalas vid köp). De flesta båtarna till salu är mäklingsuppdrag, men för dig som köpare gör vi ingen skillnad på om det är en inbytesbåt eller ett mäklingsuppdrag för annan kunds räkning - du köper av oss som varv och det är din trygghet. Att köpa båt är en stor investering. Första köpet blir kanske en båt som inte är helt ny, men det viktiga är att den känns fräsch och ny för Er. Om inte annat avtalas vid köp rekonditonerar vi alla båtar vi säljer, oavsett om de är nya, inbytesbåtar eller förmedlingsuppdrag. Båten provkörs, all utrustning funktionskontrolleras, utsidan tvättas och poleras, motorerna servas dvs vi byter alla filter, impellrar, remmar och olja, vid drev bytas olja och bälgar, nya zinkanoder, invändig städning under och över durk, kapellen tvättas och teaken görs i ordning. När man som ny ägare övertar båten skall det vara en härlig upplevelse! Det finnes helt sikkert mange andre som gjør dette på samme måte som nordwest. Jeg kan bare si at den oppfølgingen vi har fått på vår båt er meget god. Det er det første verftet jeg har vært borti som kommer til båten vår og retter feil uansett hvor den er - og der det aldri er spørsmål om hva som har skjedd eller hvordan ting har skjedd. her er en virtual tour fra bruktbåthallen http://www.nordwest.se/panoramas/showroom/...t_showroom.html Redigert 3.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) Det er det første verftet jeg har vært borti som kommer til båten vår og retter feil uansett hvor den er - og der det aldri er spørsmål om hva som har skjedd eller hvordan ting har skjedd. Nå henvender Nord West seg til en kjøpergruppe som forlanger kvalitet i alle ledd, også når det gjelder bruktbåt. Redigert 3.November.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) NW er veldig flinke, og mange har en del å lære. At de tjener godt( mer) på sine båter enn andre vil jeg vel kanskje tro, men det er et valg som de har tatt. Kunden betaler indirekte for det. Det gjør jo at de har "råd" til å tilby topp service. I Norge er det ikke mange slike båtprodusenter, kanskje Windy? Ja, det var 355`som jeg kikket på, Bitteliten. En perfekt båt for oss . Størrelsen gjør at den "er lovlig" i havna vår. Kvaliteten er god, og jeg liker båten godt selv om den ikke er så bred og stor. Bare en feil, prisen Vi får se hva som kan dukke opp fra Hamar Man får jo mye annet som kan være et bedre valg hvis man ikke tenker utgifter til båtplass etc for 1.8 mill. Skulle hatt strandlinje!!! Redigert 3.November.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Vi har vært Windy kunde i 3 sesonger, har ikke oppleve Aabys service opplegg med Vollen Båt service som spesielt bra. Windy fabrikken er alltid positive. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Hei Naboen i båthavna byttet fra NW-39 til NW-37. Når jeg ser på dataene for båten blir jeg noe forvirret NW-37 er 11.8 m. Min båt er også 11,8 m. Målt i skipsregisteret til 39 fot. Hvor lang var da NW-39? Forvirret mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Benny som eier NW er en morsom kar. 370 er 39 fot og nesten like stor som den gamle 390. 420 er 43,5 fot LOA. Han juger ned på fot, i motsetning til en del andre i bransjen Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Benny som eier NW er en morsom kar. 370 er 39 fot og nesten like stor som den gamle 390. 420 er 43,5 fot LOA. Han juger ned på fot, i motsetning til en del andre i bransjen Hei Han fortalte naboen at det ble gjort for "for å skille de fra hverandre". Men dette er jo på linje med de fleste i denne bransjen; Noe lemfeldig omgang med fakta Er det noen som har målt slike båter inn i skipsregisteret? Det kunne vært artig å høre hva de sa om målingene til NW: mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 (redigert) Ettersom bade platformen er boltet på er skroglengden på vår 38 fot. Om man ser på nord west sine priser og standard utstyrs liste ser man at de er ganske ok priset. Båten vår koster mellom en halv og en million mindre enn en tilsvarende utstyrt Windy 44 Redigert 3.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Ettersom bade platformen er boltet på er skroglengden på vår 38 fot. Om man ser på nord west sine priser og standard utstyrs liste ser man at de er ganske ok priset. Båten vår koster mellom en halv og en million mindre enn en tilsvarende utstyrt Windy 44 Hei Intet negativt om hverken pris eller kvalitet, man får hva man betaler for Servisen er upåklagelig, men som sagt: En eller annen gang ha du betalt for det, selv Benny får ikke leverandører og egne arbeidere til og jobbe gratis. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Jeg har aldri trodd at det ikke er sammenheng mellom det som betales og det man får. Dog er min erfaring at det ikke alltid er bra service der prisene er høye. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.November.2009 Link til dette innlegget Svart 3.November.2009 Dog er min erfaring at det ikke alltid er bra service der prisene er høye. Du er nok ikke alene om den erfaringen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.