Bitteliten Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Khamsin er en av de lekreste båter jeg vet deler det synet - uten kallesje på. Den er nesten like lekker som Windy 28 Ghibli - også den uten kalesje Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Er enig med dere om at Khamsin og Ghiblien er særdeles linjelekkre, men de har etter min mening en stor svakhet og det er at de ikke har noe dollbord.....kun åpning gjenom frontruta for å komme seg fram på dekket. Spesielt upraktisk blir det når kalesjen er oppe. Det er ikke uten grunn at det er 32 grand Tornado som har gått av med prisen i klassen. Men det er klart det er en båt en umulig kan sammenligne med en 37 GM en drømmebåt som har det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 . Men det er klart det er en båt en umulig kan sammenligne med en 37 GM en drømmebåt som har det meste. Bortsett fra et bad med skikkelig dusj. Men 37GM er storselgeren til Windy. ikke uten grunn det. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Bortsett fra et bad med skikkelig dusj. Men 37GM er storselgeren til Windy. ikke uten grunn det. Jepp. Om vi skulle ønske oss noe mer, så står nok separat dusjrom høyt på listen. Men, badet i 37 GM er romslig nok, vi dusjer begge to hver dag. Trekker dusjforhenget rundt og dusjer helt normalt. Tar tre minutter å tørke opp etterpå, men det kan vi fint leve med. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Dusjer man like greit i en 32/33 scirocco som i en 37GM? Svenning som har hatt seg en dusj i begge båtene kan vel svare for dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Badet i Grand Mistral er litt større enn i 33 Scirocco i areal. Men, for meg (186cm høy) er det mere merkbart at takhøyden er større i GM. Jeg måtte bøye meg i Sciroccoen, i GM'en står jeg oppreist. Men ren ble jeg Og, jeg sier heller ikke at det var et problem i Sciroccoen, bare at det ble bedre i Grand Mistralen. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Må ned på kne i sciroccoen jeg da med mine 191 cm, evt. bend over med hodet ut ventilen i skutesiden.. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Må ned på kne i sciroccoen jeg da med mine 191 cm, evt. bend over med hodet ut ventilen i skutesiden.. hahah Inn med overkroppen først og så bakdelen da går det Ble litt overasket at GM 37 ikke har egen dusj. Men slik er det. Det er noe av det jeg er mest fornøyd med hos meg. Dusjnisje med buet dør og 1.90 minimum i høyde Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bonus Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 ... evt. bend over med hodet ut ventilen i skutesiden.. I litt bølger og med Saltvanns sjampo for hånden, vasker du da håret i fart Hydrox. Mens du får en hjelper til å vaske resten av skrotten samtidig. (Samt en til for å kjøre båten ...) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 15.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Berthon UK Lymington venter inn en Windy 37 GM HT på Channel Island. Dette er en ex VAT båt med 2 x KAD44. Mulig det kan være bra båt til en god pris... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Spennende Hydrox! Jeg snakket endel med etpar medarbeidere fra Berthon UK Lymington på London Boatshow i Januar iår. De virket grundige og gode. Jeg solgte vel en ny W33 Scirocco for dem under messen også Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Dette blir spennende Hydrox .. Flott tur evt fra Channel Islands.. Meget spesiell øygruppe som er vel verdt et besøk. Ryanair til Stansted og "Lokalfly" fra Stansted til Guernsey hvis det er den øya du skal til Lett og slippe båt der nede... bare og gå inn på høyvann til slippbakken og vente på lavvann Ser meget spesielt ut Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Finn Erik Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Det blir litt spesielt..... :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 og særlig for de med enkle midler Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Hydrox Svart 16.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Hvis den 37 TH'en var aktuell for meg ville jeg nok ikke delt det med hele norge.. Det var rett og slett ment som et tips hvis noen skulle være interessert i en slik båt. Her er info jeg fikk i fra en megler hos Berthon og prisen jeg fikk opplyst var 153.000 GBP uten VAT. Sikker rom for litt pruting.... · Windy 37 Grand Mistral 2004 mod (2x Volvo KAD 44 – 260HP) · Bow thruster · Leather saloon upholstery · Teak laid decking in cockpit · Teak laid decking on bathing platform · Hard top with electric roof · Blue hull stripe · Navigation equipment – to be confirmed Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 og hva blir summen alt i alt ferdig fortollet til norge? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Hydrox Svart 16.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Vil tippe den er vel hjemme og ferdig fortollet for rundt 1,8 mill. Sikkert litt å hente i å prute litt på den, er tregt marked der nede. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 KAD 44 på en 04 modell vil si at den ikke har største motoralternativ på den tiden. I 04 ble den levert med KAD 300. Det trekker ned litt. Sjekk også om det må gjøres noe med 220V strøm ombord. UK har en annen standard enn Norge Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Vil tippe den er vel hjemme og ferdig fortollet for rundt 1,8 mill. Sikkert litt å hente i å prute litt på den, er tregt marked der nede. Vil tro pruting kan være bortemot 15%. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hydrox Svart 16.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Får du prutet den ned 15% så vil den komme på rett over 1,6 ferdig fortollet. Pluss frakt, men dette er jo en båt man går hjem på egen kjøl så det er bare å legge på diesel og flybilletter. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Er tolleren i god humør og du har tatt det som ferie så slipper man Mva på frakten også. man skal jo ikke mva av sin egen ferie Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
beauty of aqua Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 var ikke dette grisebillig... hvertfall med tanke på at det er en som skal ha nesten to mill for en som er 4 år eldre som antydet her tidligere.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.