Jump to content

Driftkostnad Windy 32S vs. Windy 37 GM


Hydrox

Recommended Posts

Er enig med dere om at Khamsin og Ghiblien er særdeles linjelekkre, men de har etter min mening en stor svakhet og det er at de ikke har noe dollbord.....kun åpning gjenom frontruta for å komme seg fram på dekket. Spesielt upraktisk blir det når kalesjen er oppe. Det er ikke uten grunn at det er 32 grand Tornado som har gått av med prisen i klassen. Men det er klart det er en båt en umulig kan sammenligne med en 37 GM en drømmebåt som har det meste.

Link to post
Share on other sites

Bortsett fra et bad med skikkelig dusj. Men 37GM er storselgeren til Windy. ikke uten grunn det.

Jepp. Om vi skulle ønske oss noe mer, så står nok separat dusjrom høyt på listen.

Men, badet i 37 GM er romslig nok, vi dusjer begge to hver dag. Trekker dusjforhenget rundt og dusjer helt normalt. Tar tre minutter å tørke opp etterpå, men det kan vi fint leve med.

Link to post
Share on other sites

Badet i Grand Mistral er litt større enn i 33 Scirocco i areal. Men, for meg (186cm høy) er det mere merkbart at takhøyden er større i GM. Jeg måtte bøye meg i Sciroccoen, i GM'en står jeg oppreist. Men ren ble jeg :wink:

 

Og, jeg sier heller ikke at det var et problem i Sciroccoen, bare at det ble bedre i Grand Mistralen.

Link to post
Share on other sites

Må ned på kne i sciroccoen jeg da med mine 191 cm, evt. bend over med hodet ut ventilen i skutesiden.. :lol:

 

hahah :lol: Inn med overkroppen først og så bakdelen da går det :wink:

 

Ble litt overasket at GM 37 ikke har egen dusj. Men slik er det. Det er noe av det jeg er mest fornøyd med hos meg. Dusjnisje med buet dør og 1.90 minimum i høyde :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Dette blir spennende Hydrox .. Flott tur evt fra Channel Islands.. Meget spesiell øygruppe som er vel verdt et besøk. Ryanair til Stansted og "Lokalfly" fra Stansted til Guernsey hvis det er den øya du skal til :flag:

 

Lett og slippe båt der nede... bare og gå inn på høyvann til slippbakken og vente på lavvann :lol: Ser meget spesielt ut :sailing:

 

princess_286_channel_islands_060.jpg

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Hvis den 37 TH'en var aktuell for meg ville jeg nok ikke delt det med hele norge.. :wink:

Det var rett og slett ment som et tips hvis noen skulle være interessert i en slik båt.

 

Her er info jeg fikk i fra en megler hos Berthon og prisen jeg fikk opplyst var 153.000 GBP uten VAT. Sikker rom for litt pruting....

· Windy 37 Grand Mistral 2004 mod (2x Volvo KAD 44 – 260HP)

· Bow thruster

· Leather saloon upholstery

· Teak laid decking in cockpit

· Teak laid decking on bathing platform

· Hard top with electric roof

· Blue hull stripe

· Navigation equipment – to be confirmed

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...