Martin_80 Startet 4.November.2009 Link til dette innlegget Startet 4.November.2009 (redigert) Hejsan! Jag är intresserad av all information jag kan komma över kring denna båt. Den skall vara byggd i Norge i endast 4 exemplar. Endel säger att skrovet kommer från smuggler och andra hydrolift. Det vore skoj att hitta dom som byggde båten samt nuvarande men även gamla ägare till dessa båtar. Lite tips kring riggning hade varit väldigt intressant. All information är intressant! Jag tror att detta är min båt innan den hamnade i Sverige åtminstone är det samma modell. Min är fortfarande grå invändigt. Bilden är från finn.no Den övre bilden här är ifrån smuggler.se med texten "Tronds 24 Spec med Challenger däck", vissa likheter finns ju... Om jag inte har helt fel blev min båt sedan blå när den hamnade i Sverige(undre bilden). Nu ser den ut så här. Tack på förhand! Redigert 4.November.2009 av Martin_80 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martin_80 Svart 2.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Ingen som vet nånting? Sitér dette innlegget Link to post
Krølle Svart 2.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2010 Den er ganske lik den som far og sønn Brath byggde her i Moss .De var noen rever på stepp og utforming av skrog.Noen andre som husker?? Vet ikke om sønnen Stian holder på lenger,men kansje noen andre her inne som vet?Faren var en anerkjent propell maker innen båt race kretser. Tror bare de bygde en 4-5stk av disse. Sitér dette innlegget Link to post
Martin_80 Svart 9.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2010 Tack för ditt svar! Bor du alltså i samma stad där eventuellt dessa båtar byggdes? Vet du hur jag skulle kunna få kontakt med far eller son Brath? Det vore jätte roligt att få kontakt med konstruktören och få lite info om skrovet och hur jag bäst riggar den. Sitér dette innlegget Link to post
Martin_80 Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 upp Sitér dette innlegget Link to post
Martin_80 Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2010 ttt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.