Jump to content

Winrace 13 (race version), erfaringer?


blabla12

Recommended Posts

Hei alle dere som kjenner til denne båten ! :flag:

 

ER DRIT LEI AV Å BLI KJØRT FRA, SÅ NÅ LURER JEG PÅ OM DETTE IKKE ER ET BRA ANTERNATIV, men

Jeg har noen par spørsmål angående denne båten :

 

1. Tåler denne båten bølger opp til 1 meter ? (siden det er en veldig tynn skrog på den)

2. Kan akterspeilet knekke på disse båtene, selv med 9.9 ?

3. kan man dytte inn to personer i den ?

4. Går det ann å tilte opp motoren når man ikke bruker båten sånn at det ikke gror på den ?

5. Burde man være forsiktig ved kjøp av sånne båter ?

6. Går det ann å trokke på fordekke uten å gå igjennom båten ?

 

Takk for alle svar ! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei hei! Kjører selv både Seaflyer og Winrace MK9.

Alle båtene er forskjellig støpt, er forskjellig tjukkelser også videre. Disse båtene tåler ikke mye før de sprekker opp. Racene vi kjører foregår i indre havner eller på lukka innsjøer, uten bølger annet enn fra vinden. Har selv kjørt i 1,5 meter bølger og må si jeg ikke synes det var en god opplevelse. Akterspeilet varierer jo også styrken fra båt til båt, slitasje og lignende gjør dette. Vil anbefale å kjøre med tiltstøtte som holder motoren fast slik at du ikke får en "knekk" innover fra motoren. Dette vil gjøre at det ikke er gjort på 1-2-3 å tilte opp motoren. Man kan dytte to personer oppi, men dette blir meget trang, og hvis du eventuelt skulle flippe rundt baklengs vil det bli krunglete å komme seg ut. Man burde være forsiktig ved kjøp. Se etter sprekker eller eventuelle skader over HELE båten. For hvis du skal kjøre i 1 meter bølger, vil den naturligvis sprekke opp etterhvert hvis den ikke er forsterket. Man kan trå på dekket på noen, men dette varierer også fra båt til båt. Noen legger karbonstenger i dekket for at man skal kunne trå på den.

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

1. ja det er ikke noe problem , men du kan bli litt våt da den har lett for å spidde bølgene med tuppen .

2. ved bruk av gammel dags vaier styring er dette ikke boe problem.

3.Det går etter hverandre vist man er gode venner, men det er trangt.

4. Det går ikke med vaierstyring, men gjør det noe om den henger ned det gror ikke mer på motor enn på skroget. Og med jevnlig bruk gror det ikke .

5 . ikke mer en ved andre kjøp, men husk dette er en spesiel båt, det er ikke noen god fiskebåt.

6. Nei du kan ikke trå på dekk, da velter båten rundt , jeg har prøvd !

 

Bernt

Link to post
Share on other sites

bernt,

styring har da ikke noe med om akterspeilet vil knekke? Og jeg kan fint tilte opp motoren på Seaflyer'n selv med wire styring, har prøvd flere ganger. En Seaflyer eller en Winrace MK9 som har mere "vinger" enn MK7 eller MK8 går ikke rundt av å tråkke på dekk. Hvis båten skal brukes til fritid, kan du jo også legge om styring til vanlig kabelstyring.

Redigert av AntonsenPerformance (see edit history)

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

De båtene jeg har hatt er så smale at de flipper rundt , men seaflyern er jo flat som en pannekake så på den går det nok bedre. på de winrace som jeg har hatt er vaierne en del av opp stivingen av akterspeilet og da går detikke an å tilte opp motorn. vaiern går opp i surringen bak på rattet. Men på noen båter så ser jeg de har brukt Teleflex styring og der går det nok.

 

Jeg kjørte med 35 hk på min båt

 

Vi la også inn elektrikker rør i det øverste steppet for det var der de sprakk når vi kjørte hart i store bølger.

 

Bernt

Link to post
Share on other sites

Det stemmer nok. Men det spørs jo hva han mener med "Winrace 13". For dette er vel egentlig en båt det er plass til 2 i, som ikke er for race. Men så er det jo Winrace MK7 som han sikkert mener med "race version". Tror heller jeg ville gått for en MK9 eller en Seaflyer slik jeg kjører på fritid, da disse er mere stabile.

 

EDIT

 

Winrace 12

4.jpg

 

Winrace MK7

1258.jpg

 

Winrace MK8

5655.jpg

 

Også mine båter:

 

Winrace MK9 (Seaflyer i bakrunnen)

6922.jpg

 

Seaflyer

2638.jpg

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Ja Seaflyer er nok mer stabil og går vell en knop mer eller to Men winrace er mye kulere !!!!!

 

 

Har en kompis som har en stor seaflyer med 70 Tohatsu, Han sliter med sprekker i bunn hele tiden, og den slår mer i bølger en winracen.

 

Båten han har har Stian Bratt kjørt løp med.

 

Bernt

Link to post
Share on other sites

Hmm, skjedde noe galt med bildene. Iallefall, mine erfaringer er positive fra Seaflyer (den lille modellen selvfølgelig, 12 fot) annet enn en sprekk jeg fikk under race i Mai. Støpte opp hekken og nå holder den kjempe godt. Og selvfølgelig har jo dette også noe med hvordan båten er støpt. Kjenner Stian, hehe :)

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Jepp, var jo det jeg skulle frem til. At han kanskje mener den? For den vil jo egne seg hundre ganger bedre som fritidsbåt etter min mening.

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Vil si at Seaflyer og MK9 er mere stødige av seg, men flyr mye mer i bølger. Dette er jo vinge-båter som skal opp i lufta for å få fart, mens Winrace MK7 har en skarpere v-bunn som gjør at den flyr, men ligger samtidig godt planta i vannet. Kjenner folk som har både MK7 og Seaflyer som fritidsbåter, så selvfølgelig går jo allting an :) Har foressten en god motor (9,9 med racertrim) hvis du leser i signaturen min. Så du får vel bare velge båt selv. Lykke til!

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Hehe, jo takk du! Alltid hyggelig å hjelpe :) Ja, var litt stygg den skaden, men var enkel å fikse! Gjorde litt ekstra jobb fordi båten var stygg bak der også. Yamaha er gode motorer ja! Men går over til Mercury foran neste sesong. Lykke til med kjøp av båt! Have fun!!

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Hehe, Mercury er jo tøft, det må jeg også innrømme det.. pappa har en askeladden wasper med mercury optimax 150 den har verdens deligiste lyd! :P det er samma blokka som sitter i formula klassen 2,5 liter. :cool:

 

 

Jaja, tror at jeg kommer til å gå for en sånn winrace mk9, eller mk7 de båtene er utrolige kule og går ekstremt godt :wink:

Er veldig taknemelig for dine svar nå vet jeg mer om disse båtene enn jeg gjorde, Takk for det !

 

Du for lykke til vidre, spennende å følge med på : ) pleier alltid å se på når dere kjører ved Drammenselva :smiley:

Link to post
Share on other sites

Sant det! Bare hyggelig. Ja, hvis du var der i år var det jeg i hvit, stygg Seaflyer som ikke fikk forlatt startbrygga engang grunnet motorproblemer, hehe.

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Haha, da så jeg båten! :eek: veit ikke om det var deg eller faren din som skrudde på den (eller noen fra teamet) jeg spurte hvor fort den gikk da svarte du / faren / en fra teamet at den gjorde 40 knop, men at denne ikke funka.. sånn at løpe var kjørt.... :/

 

Utrolig at jeg husker det men, det var en hvit Seaflyer med Yamaha ( den som du skal selge ? ) :crazy:

 

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Haha, sikkert meg du snakka med da! :p Jeg som skrudde der hehe :) Stemmer det ja. Seaflyern skal vel hentes nå til helga tror jeg, den er solgt. Motorn er fortsatt til salgs og er fiksa nå. Hehe, var bare en bagatell. Kjører Winrace MK9 nå vet du, Mercury som sagt til nesteår :)

Robin H. Antonsen, 15 år.

Båtracing i klasse T250 rundbane, 2009.

V-25, 2010.

Sponsorer søkes!

www.AntonsenPerformance.tk

-----------------------------------------

Seaflyer og Yamaha 9,9FMH (Selges)

Winrace MK9 og Mercury 25/30

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...