Jump to content

Webcamera på Fulehuk


Lagavulin

Recommended Posts

Kameraet er nå lagt inn blant oversikten av webkamera jeg har samlet på hjemmesiden min trudelutt.com

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Moro at det er funnet :-)

Det er jobben min som har satt opp dette (Lindtel AS) og jeg som har satt opp kamerasonene og bildelogikken :-) Internet kommer trådløst inne fra Hårkollen og sendes ca 5 km over vannet, stabilt 2 Mb.

Kameraet er et Axis kameradome med bevegelig linse. Det kommer muligens flere bilder fra Øst og Vest bare jeg får tid til å lage det :-)

 

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Trivelig å kunne se havet slik når det blir ruskevær.

I dag var jeg i testriggen til NOV i Høllen vest. Det er 50 meter oppe og utsikt over hele Søgneskjærgården, og det ville vært fint med et kamera på et slikt sted også.

Jeg er imidlertid noe betenkt også. Hvis jeg som båtturist tok meg et morrabad ville jeg ikke likt å finne bildet på nett utpå dagen i en slik oppløsning at jeg og kanskje utstyret mitt kunne gjenkjennes.

Rent prinsipielt synes jeg ikke noe om kameraer som kan styres og kanskje zoomes på offentlige steder, og spesielt steder der jeg kan tenke meg et morrabad.

 

Tror kanskje man skal skrive et svært fint brev til datatilsynet hvis en skal få lov til slik overvåkning.

Selv leier jeg ut slike styrbare/zoombare kameraer til å montere i tårnkraner. Leser overskrifta i aviser på 60 m hold.

Selv med en faglig sikkerhetsbegrunnelse er det bare såvidt jeg får lov å montere slike kameraer i kraner.

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

På den annen side, hvis utstyret synes såpass, er vel stolthet mer et begrep å bruke? :-)

 

mvh Bavaria32sport

Fikk korreksjon på jobben, det er 1 mil ut dit og vi har 2,1 Mb dønn stabilt

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Moro at det er funnet :-)

Det er jobben min som har satt opp dette (Lindtel AS) og jeg som har satt opp kamerasonene og bildelogikken :-) Internet kommer trådløst inne fra Hårkollen og sendes ca 5 km over vannet, stabilt 2 Mb.

Kameraet er et Axis kameradome med bevegelig linse. Det kommer muligens flere bilder fra Øst og Vest bare jeg får tid til å lage det :-)

 

mvh

bavaria32sport

Denne har jeg lyst aa prove. Kan alle bruke denne?

Jeg maa legge meg paa vinterplass i morgen.

Det er mange som ligger paa vannet i vinter paa Valle i boble havnen

Link to post
Share on other sites

Lov å spørre hvilket overføringsutstyr dere bruker?

Utsyr fra Arctic Wireless. Råbra men ganske dyrt..

Denne har jeg lyst aa prove. Kan alle bruke denne?

Dessverre, den er låst.

Men for at mange skal få gleden av det, dumpes det ofte bilder (kamera snurrer hvert 59 sekund) og det kommer muligens fra flere vinkler hvis Fulehuk folka ønsker det (sydover var egen ide, de så bildefilen lå der og la det ut).

Vi har laget det samme for Tønsberg havn (http://www.tonsberghavn.no/webcam) 3 kameraer som snurrer og tar bilder hvert 15 minutt..

 

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...