Jump to content

Mulig med vinsj inne i dreggkassa på Joda 8100TC fra -86?


jada

Recommended Posts

Jeg driver fortsatt med min "manuelle vinsj" på Joda 8100 TC fra 1986. Drar min 10 kg Bruce-kopi med håndmakt opp i en rulle bak på plattforma. I og for seg en grei løsning, det er dagens lille trim når ankeret skal opp.  Og løsningen er også enkel for fruen når ankeret skal ut. Hun kan bare løsne tauet som er festet rundt kryssholtet akter og slippe.

 

MEN, en elektrisk vinsj er nok ønskelig. Nyere båter av samme type har vel vinsjen montert innvendig i dreggkassa bak. Slik har jeg i alle fall sett det på diverse messer. Men mulig denne kassa på den nyere utgaven av båten har større volum enn min. De eldre 8100TC som jeg har sett med vinsj, har montert den utvendig i kasse på plattforma, men da er det ikke mye igjen av den ene halvdelen av plattforma hvor vinsjkassa er plassert.

 

Er det noen her som har montert vinsjen inne i dreggkassa på en eldre 8100TC, og i tilfelle hvilken vinsj er brukt? Tau eller kjetting? Takknemlig for bilder dersom du har en slik løsning.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Har en -87 Joda 8100TC der vinsjen (gammel ILAS) er montert over/ved siden av dreggluken. Bruker kjetting som går ned i dreggluken. Fungerer helt greit men det blir fort for mye kjetting oppi hullet slik at det har hendt at kjettingen kiler seg i vinsjen. Har sett løsninger der det er montert et langt rør fra vinsjen og ned til et rom bakerst i akterkabinen. Vil tro dette fungerer bedre. Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...