Jump to content

Problematisk å seile fra England om vinteren?

JGH

Recommended Posts

Etter litt om og men tok de ut etter lunsj i dag. De satser på landkjenning i Lindesnesområdet om ca 3 døgn. Veldig ustabile værvarsel. Men de er er forberedt på at det kan bli en frisk seilas og er de heldige slipper de unna med en liten kuling.... :sailing:

Dårlige kommunikasjonsforhold for oppdateringer så vi får bare være tålmodige :sailing: .

Ligger nå rett nord for Risøybroa, har bestemt meg for å ligge her til imorgen, da seiler eg til Etne der eg skal ha den. Er aleina da crewet skulle til Bergen, så om noken har lyst på påsketur imorgen er det bare til å ta kontakt. 93 253 153, eller komme innom i båten.

Me reiste fra Portsmouth lørdag formiddag etter en liten handel, gjekk ut leia for motor og seilte eindel timer med spinnakeren oppe, max 11.5knop hadde vi der.

Ankom Lowestoft som eg kan anbefale for andre som skal krysse over. Me gjekk ut fra Lowestoft etter atter en handlerunde (deler av crewet var veldig engstelige for at me skulle gå tom for mat) så nå har eg nok mat til ein tur tilbake og. Gikk heile tirsdagen i tåke som klarna opp og ga oss måneskinns-seilas ei stund, god bør heile veien. Onsdagen hadde me god medvind og surfa i bølger på 3-4m, logga vel 10-11knop på det meste der. Ein flokk delfiner lekte seg rundt båten i solskinnet mens me seilte. Onsdag kveld kom me i nærheten av moderlandet og fikk kuling fra nordøst som velkomshilsen. Kjempa oss igjennom den med 3 rev i storseilet og innrulla fokke. Ankom Haugesund idag ca 8.30. Sitter nå her med motoren igang for å varme meg dusjvatn. Problemet med kjølevatnet var at sjøvannsfilteret renner tomt når me seilte, Enkelt å gjer no med, kjøler iallefall nå.

BOAT = Bail Out Another Thousand

er det noen som skal skal reise med båt fra england rundt 8 april her inne .har kjøpt en sealine 420 der borte.

er det noen tips å få med noen som har tatt turen før.jeg går marser me ca 25 mil,å tror jeg vil gå la med kysten helt opp til danmark .krysse der med kurs mot haugesund.er fleksibel på avreisedato.ring meg hvist det er noen som skal ta turen..97018068

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...