Bitteliten Startet 6.November.2009 Del på Facebook Startet 6.November.2009 (redigert) Ta det for hva det er - reklame - Men det finns jo værre ting å se på mens båten er på land skal legge inn søknad om å være fører til neste års video. Ser morsomt ut Redigert 6.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 hvis jeg blir oppringt av norsk tipping på lørdag, så ryker det en slik 37 :) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 (redigert) Tøff video av flotte båter. Men synes vedkommende i starten lignet litt på deg Bitte(stor)liten. Veldig like faktisk La forresten merke til at det var en Williams jet på 420. Har sett det tusler en 420 med en bitteliten Zodiac bak på. Husker ikke hvor jeg har sett den . Dette var en nytelse, ingen tvil om at dette er meget flotte båter. Faktisk helt på B...... nivå . Redigert 6.November.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 6.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2009 Akkurat som Patricia på NordWest har jeg farget håret rødt. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 Etter mitt syn oppleves det litt useriøst når Nord West, som produserer båter med høy kvalitet og klassisk design, men med dertil høyt prisleie, legger ut båter til salgs på finn.no med prisantydning på kr 1,- eller kr 1000,- når de åpenbart ikke akter å selge dem for disse prisene. Kanskje det er lokkepriser slik en del eiendomsmeglere opererer og har operert med. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 6.November.2009 Del på Facebook Svart 6.November.2009 (redigert) Hvis konvertering til yoghurtbeger stod på agendaen, ville dette vært et alternativ... Redigert 6.November.2009 av MS Taifa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Herlig båt, Bitteliten, og med hardtop (uten flybridge); det faller i smak her i gården! Jeg har nettopp lansert Beneteau Swift Trawler som drømmebåten - dette må være nr 2 på listen, men krever sikkert ytterligere funding! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
BårdK Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Vakkert, spesielt med FB. Så den på Lillestrøm, men synes faktisk den virket noe for smal innvendig, selv om det er lekkert. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 At Nord West lager herlige båter er det ikke noe tvil om. Reklamen var ok den bortsett fra feil farge på flagget. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 (redigert) SUKK!!!!!! Lengter jo nesten ikke til sommeren når man ser dette.. Flagget er fint det Med Svensk kone så må man jo synes det Synes dette er fint også jeg da... hehe http://www.youtube.com/watch?v=1peUfhoC8Dc Redigert 7.November.2009 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2009 (redigert) , men synes faktisk den virket noe for smal innvendig, selv om det er lekkert. Man vil gjerne ha alt - men det er ikke mulig i båtverdenen heller På båten vår er det 3 kabiner og 2 bad under dekk. Da er det ikke plass til byssa her- som da må være i salongen. Da blir salongen mindre. Princess P42 har større salong, bysse under dekk og en ganske liten stikk kabin. For oss var det vesentlig at ungene fikk hvert sitt rom ombord. Vi har tenåringer som mer enn gjerne nå er 4 uker på båttur - selv i dårlig vær som det var i sommer. NordWestene er heller ikke veldig brede. Vår er 30 cm smalere enn P42. I følge Benny som eier NordWest handler det om sjøegenskaper. Så større salong står på ønskelista mi (ikke konas) - problemet er at de 5 kvm koster et par millioner og minst 40 liter diesel ekstra per time Redigert 7.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Du har så rett, så rett, Bitteliten. Har jo selv bare en liten 34-foter og er ikke borskjemt. Mente heller ikke NW 37 var trang, men at den føltes litt smal i hovedcabinen. Har jo mye med innredning ol. å gjøre (f.eks. mye treverk), men på bilder virker i alle fal din å gi adskillig mer romfølelse. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 En Riviera 925 har en netto skroglengde på ca. 30 fot. Nordwest 420 har en netto skroglengde på ca 38 fot. Nordwest 370 vil jeg tippe på ca. 33-34 fot. Så her er det mye nymotens "juksefot" ute å går. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2009 (redigert) LOA på NW 420 er 43,5 fot. At skroget ikke er mer enn 38 fot er fordi badeplatformen er boltet på. Hadde den vært støpt i samme form som skroget hadde den vært en del av skrogets lengde. Windy bruker samme triks på sin 52 som har skroglengde 14,95m for å gå under sertifikatgrensen. De tre siste fotene er badeplatformen Så vil man spikke fliser kan man det. Å kalle det juks synes jeg er drøyt Redigert 7.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 har vel ingenting med å spikke fliser å gjøre.. det er noe man BØR ta med i beregningen når man anskaffer seg båt.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
giver Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Hei Nabobåten i hjemmehavna kjøpte en 39-coupe. Den hadde han i to sesonger før han byttet den inn hos NW til en 39 med FB. NW måtte sette FB på coupeeen for og få solgt den. Mulig at brukte uten FB går noe billigere enn med. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 har vel ingenting med å spikke fliser å gjøre.. Selvfølgelig ikke. For meg blir ikke en 38 foter større enn ja 38 fot, uansett om man bolter,skrur,støper til og med spikker fast en aldri så stor badeplattform og/eller baugspyd. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Det er vel ikke verre en at man kjøper den båten man liker best. Skulle klart meg bra med en NW 420 selv om det er å gå ned i størrelse . Regner med at Bitteliten bytter likt med oss. Han får en høyere båt også . Har sans for NW og ikke fremmed for så mye tre invendig. IPS er heller ikke å forakte. Har tatt en øl på FB på Bitteliten, og synes FB var stor. Men innrømmes at det er begrenset hvor mange FB jeg har vært på. Og når nye P42 var nemt må jeg også innrømme at den båten er også flott. Men ser fordelen av en helplandende båt kontra en som bruker musklene litt anderledes. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mix Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Båtene er kjempefine de, ingen tvil om det. 370 har et altfor snaut akterdekk etter min smak, men akterdekket på 420 er bra. Skikkelig bygd, her er det ikke snakk om noe plastikkk fantastic innerlinere, men en herlig teakinnredning. Dobble innstøpte teakskott, helt etter min smak. Kort og godt skikkelig håndtverk ! Kunne man fått de med Yanmar og ZF Zeus pods hadde det vært et interessant alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2009 (redigert) Selvfølgelig ikke.For meg blir ikke en 38 foter større enn ja 38 fot, uansett om man bolter,skrur,støper til og med spikker fast en aldri så stor badeplattform og/eller baugspyd. Da er det ikke mange båtbyggere som er på linje med deg. Selv Nordhavn regner inn badeplatformen i LOA - slik internasjonale måleregler krever. For meg er badeplatformen en viktig del av båten Spør du benny pent får du helt sikkert pods - men da må du nok ha CMD motor. De største podsene til ZF er forbehold CMD om jeg husker rett. Redigert 7.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 Selvfølgelig regnes alt inn i LOA, noe annet skulle bare mangle. Når det gjelder ZF Zeus pods husker du feil. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2009 (redigert) Når det gjelder ZF Zeus pods husker du feil. Yanmar Marine introduserer nå POD drives systemet til noen av sine motorer. Den lette, elektrisk styrte ZF Pod 2500 og 2800 er designet for Yanmars motorer opp til 450 hester. Holder akkurat for en 420, om man aksepterer tregere akselerasjon ettersom Yanmar motorene ikke har kompressor. Har aldri kjørt yanmar med pods - men hender jeg er ute og kjører en omtrent like stor båt med to yanmarer på ca 350 hester hver. Så du mener altså at badeplatform ikke skal regnes med i båtens lengde i fot? (baugspyd er jeg enig ikke skal regnes med) Redigert 7.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2009 Del på Facebook Svart 7.November.2009 ZEUS Pod Drive System Offered by YANMAR Compatible with YANMAR engines from 400-575 mhp. Kanskje det et riktigere å sjekke med Yanmar enn å referere tull. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2009 (redigert) Kanskje det et riktigere å sjekke med Yanmar enn å referere tull. Og det tullet er hentet rett fra yanmar Norges sider Du verden så hyggelig du er i uttrykksformen. Stått opp med begge beina på feil side av kroppen eller ? Redigert 8.November.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 8.November.2009 Del på Facebook Svart 8.November.2009 Tull blir tull uansett når noe refereres feil. Den minste serien går til 450Hk. Den foreløpig største går til 575Hk. www.yanmarmarine.com. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.