Jump to content

Film av Beneteau Swift Trawler 34

Bitteliten

Recommended Posts

Leste testen i Båtliv og ble begeistret. Virkelig en båt vi kunne tenkt oss. Prismessig er det slett ikke noe ran, fine detaljer og jeg likte den doble sovesofaen i cockpit som kan slås ut. Dvs at en uten problem kan ha normal soveplass til 6 personer. Veldig bra.

For øyeblikket er det drømmebåten. Jeg synes også at båten har passende størrelse, da jeg (som småbåtmann) blir litt skremt av det som passerer 40 fot. :smiley: Dette er jo en 40-foter pakket inn i 34 behagelige fot (eller 37 som jeg forsto av testen i Båtliv var mer presist).

Stilig også med den skipsfølelsen som denne båten ser ut til å gi. Gleder meg til ved en anledning å komme ombord å se på denne. Jeg likte også byssa med to vaskekummer og døren ved skipperplass for god oversikt ved tillegging til kai. På bilder ser det også ut til å være et bra bakdekk og her skjuler det seg god lagrings- og stablingsplass.

Og jeg var litt overrasket over at den faktisk kan oppnå 22 knop, selv om dette neppe er anbefalt marsjfart. :smiley: Ja, jeg ble begeistret!

Jeg liker ikke flybridgebåter (foretrekker hardtop...kanskje det har noe med vestlendingen i meg). Det er bare slik, men på denne båten synes jeg faktisk det både kan være praktisk og den ser OK ut.

Ja, dette var en flott båt....så hadde jeg hatt pengene og havneplassen; så hadde jeg alvorlig vurdert en handel i en båt som jeg er sikker på vil kunne dekke båtbehovet for resten av båtlivet (den var sikkert litt drøy, men jeg synes virkelig dette var et tiltalende konsept....og kona syntes det samme).

Det er en artikkel, som dere sikkert kjenner, i Båtliv om båten. Jeg vil også som nevnt anbefale artikkelen/testen i siste Båtliv (8/2009).

mvh Bergen Dørk

Dessuten ser det ut som den går veldig fint i sjøen. Har lest testen i Båtliv, men husker ikke helt prisen på den testede båten, men det var vel snakk om mellom 2,3 og 2,5 mill. med nødvendig utstyr? I så fall er det mye båt for pengene dersom en ønsker romslig plass inne til 4, samt en skikkelig FB. Ny Viknes SB, Viksund 360 FB, Skilsø 360 FB og Skorgenes i samme størrelse blir jo betydelig dyrere.

Redigert av BårdK (see edit history)

Denne har stått på listen siden nyheten om den kom ut.

Skal (les: Når...) Riviera`en selges, så er dette (og denne båttypen) en sterk kandidat.

Har litt aversjon når størrelsen passerer 40 fot når vi stort sett kun er 2 voksne om bord,

og da har dette konseptet mange flotte løsninger.

Det jeg liker minst, og som er på grensen til å være ekskluderende,

er køyeløsningen i den ekstra lugaren.

Har man med et vennepar,

er det hyggelig å kunne tilby "orntlì" overnatting og ikke barnesenger.

Å re opp i salongen er jeg også ferdig med, dersom ikke det er nødvendig for å være 6 ombord.

Mulig jeg er bortskjemt med midtkabinen og sengeløsningen i Riviera 925,

men køyeløsningen over hverandre i Swift 34 synes jeg er puslete,

selv om en småbarnsfamilie kanskje vil mene det motsatte.

Vet noen om det går an å få andre motoralternativer?

Jeg vet Swift 42 har/ hadde valg mellom iallefall VP og Yanmar-installasjon.

Yanmar har et sterkt alternativ til Cummins 435 hk,

selv om Cummins sikkert heller ikke er noe dårlig alternativ?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Det jeg liker minst, og som er på grensen til å være ekskluderende,

er køyeløsningen i den ekstra lugaren.

Har man med et vennepar,

er det hyggelig å kunne tilby "orntlì" overnatting og ikke barnesenger.

Å re opp i salongen er jeg også ferdig med, dersom ikke det er nødvendig for å være 6 ombord.

Mulig jeg er bortskjemt med midtkabinen og sengeløsningen i Riviera 925,

men køyeløsningen over hverandre i Swift 34 synes jeg er puslete,

selv om en småbarnsfamilie kanskje vil mene det motsatte.

Ja, motsatt for oss. Ungene våre sover bedre (les: lengre) i hver sin seng enn i dobbeltseng. Har bedt om prisliste fra Normar og skal sjekke det med motoralternativer

Ja, jeg er enig med Bård K i denne betraktningen; men det skulle vel bare mangle om det ikke var et og annet som ikke passet for alle med dette skipet. :smiley: Og det er selvsagt mer og hente..og mer å betale, for 42-foteren. Det er nettopp størrelsen og utnyttelsen på 34-foteren som slo an her i huset.

Flott om dere som er i prosess på denne båten deler opplysninger om utstyr, pris og motoralternativ med oss andre som pr i dag kun er "tilskuere". Kjempespennende! :flag:

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

...Har bedt om prisliste fra Normar og skal sjekke det med motoralternativer

Spennende...

Dette er uansett en båt som er i et eget segment og som det ikke er mange av i denne størrelse/ prisklassen.

Jeg vet den lanseres som standard i utstyrsvarianter fra 2 mill til 2,6 mill,

og det skulle være interessant å vite hva som er inkludert i disse pakkeløsningene.

Kjenner jeg meg selv rett, kommer derfor min versjon antagelig raskt til å koste 2,7 ++ ... :lol:

Redigert av Phoebe (see edit history)

Synes også båten er fin, men likte ikke helt plasseringen av byssa, ville gjerne byttet plass med sittegruppen... og hatt mulighet til at en også kunne sitte i fartsretningen som passasjer..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Filmen eller testen på YouTube var forsåvidt interessant nok, men ga lite info og visuelt inntrykk (synes jeg) av bakdekk m/stuveplass, flybridgde og lugarer/bad. Finnes det noe bedre info på nettet her; eks 3D-visninger/360 graders demoer ol for denne båtmodellen?

mvh Bergen Dørk

Og det er selvsagt mer og hente..og mer å betale, for 42-foteren. Det er nettopp størrelsen og utnyttelsen på 34-foteren som slo an her i huset.

42 foteren er også en fin båt, men jeg er ikke imponert over køyeplassen i denne båten. Fin hovedlugar, men stikkabinen er dårligere enn i feks en Windy 37 eller Bavaria 35.

Australsk snutt her:

http://www.tradeaboat.com.au/news-and-revi...leid/59207.aspx (kjør fullskjerm så klart)

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Ser ut til at temmelig komplett båt blir priset til c. 2,650 med det meste av utstyr minus strømaggregat, men med både baug- og hekktrøster. Slår jeg til nå kan jeg få utstillingsbåt til rundt 2,5. Tror nok allikevel jeg avventer og tar en titt på den på Sjøen for Alle i mars.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...