Jump to content

Rens av alu vanntank, hvilket stoff kan brukes?

Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Har nå montert baug truster i båten, og måtte i den forbindelse ta ut vanntanken. Ettersom båten har ligget i en del år i Spania, er det en god del kalk i vanntanken. Må tilstadighet tømme vannfilteret for kalk biter, og ønsker nå å rense tanken en gang for alle....

SÅ hvilket vidundermiddel kan jeg helle på tanken som fjerner alt som har med kalk og annet ulumskt som ligger der?? Tanken er av aluminium og er på 130 liter.

Hei

Dersom tanken er ute så er nok det nok enklast å la den stå med ein skvett vatn i, rista den og spyla den innvendig medan den står opp ned.

Eg hadde same problemet med våre tankar. Eg har løyst problema med å ta vekk filteret inn til trykkvasspumpa og filteret i blandebatteriet i byssa.

Kalken gjer at vatnet held seg mykje friskare. På dei fem åra me har hatt båten så har me aldri gjort noko for å rensa vasstankane. Det har ikkje vore naudsynt.

Ask

Hei!

Var ikke klar over at kalk i vanntanken var bra... Lærer stadig noe nytt :flag:

Problemet er at disse kalk partikklene havner i filteret og tetter det til. Har ikke lyst å la det gå til pumpen, da jeg frykter den vil stoppe. Kalk partikklene er på størrelsen med små steiner...

Så svaret er å spyle tanken, og så sette den tilbake i båten uten noe form for rensing??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...