Jump to content

ligg unna ferdigspleiset "silketau" fra europris, det holder ikke!

oldeidare

Recommended Posts

hadde en gang en båt på utsiden av meg fortøyd med slikt tau, det blåste bare styrke15m/s den dagen ikke noe unormalt med det her på nordvestlandet, heldig vis var det brukt et normalt treslått nylontau med ein skikklig øyespleis. hadde det ikkje vert for at vi oppdaget hva som var skjedd ganske raskt,. ville nok båten vert sterkt skadet.

Mitt råd ligg unna billig tau m/ ferdig spleist øye,

ps: hviss noen har egne erfaringer med slike ting skriv gjerne som sitat.

0.jpg

det var et tau av denne typen. (ill foto)

Mitt råd ligg unna billig tau m/ ferdig spleist øye,

ps: hviss noen har egne erfaringer med slike ting skriv gjerne som sitat.

Hei

Kjøpte 2 slike Europris tau i sommer. Men de ble fort pensjonert av samme årsak som du nevner. Heldigvis fortøyer jeg til storm uansett vær, og med redundans (flere fortøyninger som gjør samme jobben) om båten forlates for en tid. Hjemme er det enten pålestikk med dobbel halvstikk som sikring. Men på tur er det ingen problem å bruke ferdig spleisede tau av god kvalitet. T.o.m. Biltema treslått tau med ferdig spleiset tau i ene enden holder bra som spring. Men dette Europris tauet burde ikke vært lov å selge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...