Jump to content

Leter etter manualer/tegninger til wichmann semi-diesel.


malmsund

Recommended Posts

Hei er på utkikk etter manualer og tegninger til wichmann semi-diesel for og fastslå motorstørrelse og type på eldre wichmann motor20-40-70hk, så om noen har eller vet hvor man får tegninger eller manualer på disse som aller helst har produksjonsmålene påført tegningen så ville jeg vært takknemlig for litt hjelp der.

Link to post
Share on other sites

Ringer du Wartsila så tror jeg du skal spørre etter Hans Petter Nesse. Mener han er den som eventuellt kan gi tillatelse til å frigi disse tegningene. Tidligere var det litt jobb å finne frem i dette arkivet men hvis kan si nøyaktig hvilke tegninger du vil ha kopi av så går det kanskje.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Eg jobber selv på Wichmann og tror nok helt sikkert det er denne karen du bør kontakte.

 

Bømlo kystlag

v/xxxxxxx xxxxxxxxxx

Mobil: xxxxxxxx

Epost: xxxxxxx@gmail.com

xxxx jobber også på Wartsila og er levende interessert i wichmann historie.

Det er også xxxx som har skrevet tråden om wicmann motoren som det linkes til over.

 

Kommentar fra moderatorSlettet kontaktinfo da vedkommende er medlem og kan kontaktes pr IM

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Velkommen i dette utmerkede forum.

 

Du finner det du trenger på Semidiesel.no

 

Når det gjelder Wichmann, også kalt Rubb, så finner du alle detaljene HER.

 

Lykke til med Rubben, og ta godt vare på den: "Det laves ikke slikt nu omstundes..."

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Joda det er kommet i orden med tegninger på motoren nå, og for og svare kjetil dahl så er det jeg som eier malmsund eller også kalt aa 42 l eller kamerat for den saks skyld, båten trenger omfattende restaurering og vill nokk ikke være klar før om 3-5 år omtrent 40 % av båten må byttes ut, så dette blir ett spennende prosjekt og gå i gang med.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...