Enzo Startet 9.November.2009 Link til dette innlegget Startet 9.November.2009 Var innom Lundebåt i dag og så blant annet på den nye 32? foteren , dette er altså det nye designet som også kommer på en 45foter samt er på den nye 55foteren. Hva synes du , snakker vi framskritt ? Den nye til høyre Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Må vera greie! Å skrive Bavaria seilbåt i overskriften! Slik at vi motorbåtister slipper å trykke på emner vi ikke vil lese. Det var det om utfyllende og opplysende overskrifter ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
SandAnker Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 jaja, den var i hvertfall blank og fin. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 kjetil1: Det er lov for motorbåtinteresserte å ha en mening om design , vi er vel alle båtinteresserte og om de har motor eller seil har vel ikke alverdens å si Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Designmessig synes jeg det er fremskritt. Den gamle ble plutselig veldig gammeldags. Men nå har ikke jeg vært noen stor fan av designet på (spesielt de små) Bavaria de siste årene. Synes de har hatt feil proposisjoner med vindustørrelse blant annet. I tillegg har hyttehøyden vært for stor. Dette synes jeg ble bedre med det nye kantete designet, selv om høyden trolig er den samme. Men det kan hende at omveltningen er litt radikal for den jevne Bavariakjøper, men det vil fremtiden vise. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 (redigert) Skulle gjerne hatt noen flere bilder .......men ut fra de to over ser den nye ut til å koste mindre. Ser liksom ut som det er spart på ting som koster penger...Oppnår ikke ny minimalistisk stil ved bare å fjerne pyntestriper og gjøre ting mer kantete. Vinduene ser små firkantede og billige ut passer ikke linjene i båten, regner med at de skal bruke dem på en mengde modeller for å spare penger. Luka forran ser derimot vellykket ut, ikke så klumpete lengere, har blitt nettere og mer moderne i linjene. Redigert 9.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Fremskritt for båtdesign generelt synes jeg ikke det er - ser ut som noe som har vært i noen år fra konkurrentene. For Bavaria er det et mer moderne uttrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Enig med Finn i innlegg # 6, den nye "minimalistiske" stilen ser billig ut. MVH Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Knøttsmå firkantige vinduer på en høy flat flate , jeg synes det ser grusomt ut og får den gamle versjonen til å se ut som et designikon Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 (redigert) I tillegg har hyttehøyden vært for stor. Dette synes jeg ble bedre med det nye kantete designet, selv om høyden trolig er den samme. Nå skal det sies at de minste Bavariaene ikke har full ståhøyde inne og, men kanskje denne har det? Redigert 9.November.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Ser ut til at dekkslukene har en viss sjanse til å bli liggende over vann hvis båten skulle finne på å bli slått ned. På den annen side ser sidedekket smalere ut. Grabrailen går ikke like langt frem, men det er kansje noen vant man kan holde i der fremme? Er ikke helt sikker på om jeg klarte å finne ut hvor røstjernene var plassert, men kan det stemme at vantene går helt ut i borde? Det kan i så fall gjøre det vanskelig å få skikkelig høyde med en genua, og det ser heller ikke ut til at det er lagt opp til stor genua i sandardversjone, skinnen står ganske langt frem. Det lover jo ikke godt for lettvindsegenskapene hvis ikke denne er vesentlig lettere enn forgjengeren og har høyere rigg. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
opus Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Det nye hvite rene mere firkantede designet kan minne litt om Grand Soleil(stilige seilere ) : Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Mulig de har tenkt å etterligne GS eller for den del dufour 34 og lignende båter men............. se båten live uff uff Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Min personlige mening er at jeg likte det gamle designet bedre enn det nye her slik som dette bildet i innlegg #1 viser... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bøljan Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Virker kantete og billig! Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Det virker som om Hanse er inspirasjonskilden, det er ikke bra! Hanse sine båter ser billige ut både utenpå og under dekk. Men det er jo fint for oss som har andre båter at Bavaria og Hanse velger IKEA innredning og "plastic look", så holder prisene seg godt for oss andre med andre merker Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Mulligan Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 På den annen side ser sidedekket smalere ut. Det er noe jeg finner litt problematisk med disse "romfarkostene". Fordekk og sidedekk er ofret for å få mer inneplass. ETTER MITT SYN. På denne båten er sidedekket greit, men arrangementet må jo være ett skrekksksempel. Røstjerna midt på dekk, og resten av adkomsten til fordekk er sperret av genoaskjøtet og spinnakerbommen. ETTER MITT SYN. Sitér dette innlegget Link to post
SS Maule Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Jeg har STOR sans for den, og ser ikke bort i fra at jeg kanskje bestiller meg en. Cockpiten, badeplattformen og volumet under dekk veier sterkere enn alt annet. Badet var mye større enn det i mine foreldres Jeanneau 39i Seilegenskapen er vel helt sikkert middels Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Jeg syntes Bavaria og andre "tur"båter ser ut som Bobbler i forhold til regattabåter. Og de som mener at de har funnet en reggattabåt som egner seg til tur og omvendt har bomma totalt -en båt til regatta og en til tur (det er i alle fall min mening). Hvis en båt er tegnet og bygget for fart blir de og flotte og se på.... Om Røstjerna er mitt på dekk med genoaskinna er der den er så er det for at på det pungtet den er mest effektiv - det er jo seiling vi driver med i seilbåter ikke løpeturer på dekk!!! Redigert 10.November.2009 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Enzo Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Det virker som om Hanse er inspirasjonskilden, det er ikke bra! Hanse sine båter ser billige ut både utenpå og under dekk. Se den live , det er lysår fra Hanse,Hanse har kontroll på proporsjonene med tanke på høyde kontra bredde og vindusstørrelse i forhold til designet , nå har jeg ikke sett denne 32foteren fra bavaria under dekk men jeg synes bavaria har gjort mye i riktig retning under dekk det siste året med den nye 43/47 og 35foteren så denne er nok sikkert fin under dekk den også. Hanse sin innredning er en smakssak , jeg liker den selv om det ikke holder grand soleil finish , den bavaria 32 foteren har jeg sett på flere bilder og det ser ikke verst ut med teakdekk litt på avstand og det er stortsett teakdekk på de fleste bilder , nå skjønner jeg grunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 det er jo seiling vi driver med i seilbåter ikke løpeturer på dekk Det var for å unngå å bli belært av smarter-than-thous at jeg hang på noen "etter mitt syn". Jeg seiler single-handed og synes det er viktig at jeg har et dekk å bevege meg på som ikke har noen hindringer. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Da er vi enige - kjøper båt etter behov - det er derfor jeg er jolleseiler med de raske joller Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Finn Erik Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Og de som mener at de har funnet en reggattabåt som egner seg til tur og omvendt har bomma totalt -en båt til regatta og en til tur (det er i alle fall min mening). Kan nok ikke si meg helt enig der Odmar. Etter å ha blitt påvirket av min fetter som er på tur i sin nye båt: En Swan 66 Google/søk på Godot eller Pål Fevang så kansje du forandrer mening. Seiler skjorta av det meste og er bygd for tur er regattautrustet og ser lekker ut.... Redigert 13.November.2009 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Seiler skjorta av de flese har vel med vannlinjelengde å gjøre - hvordan gjør den seg mot andre båter på samme størelse? Klasse?? Må jo sammenligne på like vilkår?? Joda båten er lekker den - men du kan få adskillig mer ut av en 60-70 foter....men uten flatskjem. Men dette her jo fint lite å gjøre med bavaria sin nye linjeføring å gjøre - starter heller en ny tråd som vi kan diskutere dette... Redigert 10.November.2009 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
bjoris Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Enig i at nye Bav ser litt vel volumiøs ut og det minimalistiske har blitt enkelt og billig... Det virker som om Hanse er inspirasjonskilden, det er ikke bra! Hanse sine båter ser billige ut både utenpå og under dekk Verken ser eller er billig... Her en litt mer edruelig versjon: Jeanneau 39DS Pent? Redigert 10.November.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.