Jump to content

Design på ny bavaria

Enzo

Recommended Posts

Jeg synes det nye (Bavaria) designet er bra,

jeg med !

Hvis man ser båten i action på vannet ser det vesentlig bedre ut:

her syns det att Farr er med på toget... :smiley:

hun har ett fint 'slepp' i aktern.....

invendigt tja....IKEA 1971...muligens 1973 på en bra dag :smiley:

http://www.sailboat.no/custom/script/scr_b...1193&ID=465

http://www.sailboat.no/custom/script/scr_b...gart.asp?id=463

nyckel.jpg

S/Y Gunga Din

Jeg syns den ser bedre ut på videoen, seiler fint også!

Virker som Hanse er den nye Bavaria.. hehe

Ja, det kan se ut som om Bavaria har begynte å kikke på Hanse, men de har en vei å gå når det gjelder utvendig desig. Synd de ikke har kostet på seg et skrogvindu, det gjør susen for "kjeller følelsen". En gledelig nyhet er at de endelig har innsett at en moderne seilbåt ikke har et beist av en 140% genoa...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Interesant diskusjon.

Jeanneuen er større men veier mindre , bavariaen er full av treverk og veier mindre

Kjølvekt

jeanneau 2950

Hanse 3200

Bavaria 3100

Hansen er enkel i innredningen men alikevel tyngre i skroget , mye mulig at det er veldig kraftige skrog

Tror vekten til Hansen ligger i riggen. Mye bly på salingen :lol:

Ellers ikke legg dere opp i at Bav har høyere kjølprosent. Husk det er "performance-cruiser" og ligger litt mer mot X43 og GS43. Kankje et hakk under Landmark 43 :cool:

Ellers så jeg en fin detalj på Bav 32, nemlig det har blitt rom for våte klær på badet. OG det er noe alle opplever. Når det gjelder filmen som Gunga la ut, så det ut som bra balanse i båten.

Blir spennende å se den på sjøen. Ellers synes jeg nye layouten blir penere når jeg har sett den mer.

Men 32 foter med stort romareal har tendens til å se "stutte" ut. Blir litt unormalt høye. Men kompromiss må til en gang i blandt.

Vi sees!

invendigt tja....IKEA 1971...muligens 1973 på en bra dag :smiley:

Ikke sikker på du mener IKEA fra 70-tallet er positivt eller negativt, men med antagelse om det første: Ja enig i at innredingen var triste greier - alle fall på disse bildene. Skarpe hjørner har vi debattert før, ikke det smarteste i høy sjø.

Men eskteriørmessig så den jo riktig lekker ut på video'n.

Smart dem følger litt opp i hvad kunden opplever som mangel. Beneteau har hatt den løsningen i næsten tiår i sin 32foter.

Selv har jeg det i en 27 foter fra 1993! Men båten er da også laget av en anerkjent seiler, Pelle Petterson.

Fortid er vanskelig å få gjordt noe med, men at det har kommet i nåtid er bra. Vi har 2 bad og bruker det ene til tørking. Ikke optimalt.

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...