sydspissen Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Bavaria måtte vel ut med en slant penger til Farr kontoret, og det gikk på bekostning av inventar ? Sitér dette innlegget Link to post
jeepy Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Her er forøvrig en video til: Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Den er klumpete og stygg... JRO Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Gratulerer med de! Dette er fullværdig båt inn på markeden i den prisklassen. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Krimart Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Gratulerer med flott båt. På denne video'en så jo også innredningen innbydene ut., Han som har tatt bildene som ligger på Lunde -hjemmesidene burde få sparken.... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Merkelig, hver gang det er snakk om Bavaria, så blir det en lang diskussjon. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Servicemannen Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Ja, dem er rare disse Havaria eierene Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Lazyjack Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Eller synes det er noe "feil " med vinduene i dekket. Ser litt tilfeldig plassert ut. Er de ikke litt små også? Vet ikke, det er noe som skurrer for meg Har den vinduer i dekk? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 (redigert) Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Gratulerer, interessant video. Du blir sikkert fornøyd... og det blir nok en båt som holder prisen og som ikke minst blir lettsolgt... Redigert 14.November.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sydvesten Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Gratulerer så mye med nå båt.... Regner med at du blir like fornøyd som majoriteten av de andre som eier båt fra samme produsent... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Synes den er fin jeg, men så kan jeg heller ikke si noe annet siden jeg allerede har en i bestilling:) Gratulerer med flott båt. Blir spennende å høre mer om båten senere. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Finn Erik Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 (redigert) Gratulere med ny båt.... Når det gjelder disign så er jo det selvfølgelig en smaksak, men egentlig så er det vel ennå mer en tillvenningsak. Moter og trender har forandret seg opp gjennom alle år, noe selvfølgelig for at det har blitt utviklet nye materialer, men kansje like mye for at vi forbrukere hele tiden skal ønske oss noe nytt. Det er ikke veldig lenge siden vi fylte husa våre med furu....furugulv,furukjøkken,furumøbler og furupanel på vegger og i tak. Hadde vi noe som var malt så blei det skrapet reint. Vi sjønte ikke at noen kunne ha vært så dumme og malt over den fine furua med alle de fine kvistene. Hvor mange av den eldre garde har ikke gått med slengbukser,platåsko,store sjortesnipper som lå utenpå en trang liten genser og for å toppe det hele, solide store kinnbarter eller kinnsjegg som vi kaller det i dag. Jeg er så gammel at jeg godt kan huske at alle skulle bytte ut vinduene til store termopan/panoramavinduer uansett hva slags hus de hadde. For en tiårs tid siden "pyntet" folk husa sine med sveitserhus detaljer, småruta vinduer og knotter uansett om de hadde et funkishus. I dag skal det igjenn være minimalistisk. Det værste er at vi følger etter som en saueflokk og syntes det er fint. Nye bilmodeller virket klumpete og høye i rumpa, nå ser de helt riktige ut og er bilen mere enn ti år ser de gammeldagse ut......Vi lar oss lure og det ikke vanskelig å se i denne tråden at det også engasjerer, det er vel noen å vær av oss, som mer enn en gang har stoppet opp tenkt : Utolig at jeg en gang syntes at det var fint.....eller??? Redigert 14.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 (redigert) Gratulere med ny båt.... Når det gjelder disign så er jo det selvfølgelig en smaksak, men egentlig så er det vel ennå mer en tillvenningsak. Moter og trender har forandret seg opp gjennom alle år... Joda, men Bavaria har valgt å gå mot en minimalistisk stil som mange ikke syns er pen. Noen liker ikke den minimalistiske stil, men noen av oss liker den stilen veldig godt, men syns ikke Bav var heldig med dette forsøket... Jeg tror ikke denne vil "bli fin" over tid, til det blir linjene rett og slett for banale og enkle Redigert 14.November.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sebaldus Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Synes ikke den er så gale å se til utvendig, men sliter med å se fremskrittet innvendig i forhold til min 12 år gamle Bavaria 32. F.eks er det ikke lenger skikkelig kartbord, vinduer i skroget eller litt skikkelig listverk. Antar dette gir større romfølelse under dekk, men følte egentlig ikke det ombord i 33 som er den nyeste Bavariaen jeg har vært ombord i. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Undres hvor skillet mellom spartansk og minimalistisk går? Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 (redigert) Det kansje jeg kan hjelpe deg med.....Spartansk er når et problem er løst på den billigste måten uten hensyn til utseende og alt for ofte kvalitet, minimalistisk er ofte en dyr løsning mye omtanke, håndtværksmessig riktig utført og uten for mye krimskrans. Eks. det er ofte billigere å løse overgangen mellom to materialer med en list enn å få til en pen overgang uten å ha muligheten til å dekke evt, unøyaktigheter med list. Minimalistisk uten list, spartansk med ei billig list og kansje eksklusivt med ei dekorativ dyr list..... Redigert 14.November.2009 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Du tar feil. Spartans betyr: Hardfør, nøysom, enkel; som skal dekke basisbehovene uten noen form for luksus. Innredningen i en Racing båt som.feks. en VO 70 er spartansk. http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9333275 Minimalisme; kunstretning som gikk ut på å redusere de kunstneriske virkemidler til rene, ensfargede flater uten synlige penselstrøk i maleriet, og enkle, geometriske former i skulpturen. Hanse var del blant de første som hadde minimalsitisk inspirert innredning med nettopp store rene flater og enkle geometriske former. http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9323235 Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Jeg forstod det sånn at han ønsket en forklaring på betydningen av ordene minimalistisk og spartansk i dagligtalen. Alle ismene innenfor kunsten blir liksom noe annet selv om man kan føre paraleller i tiden innenfor bildekunst, skulprtur,arkitektur og mote. Minimalismen og funkis eller funksjonalismen som det heter, har klare paraleller. Ordets opphav og egentig betydning kan selvfølgelig være artig å vite. Noe som er spartansk oppfatter vel de fleste i dagligtalen som at her er det spart på sakene eller, her er det ikke mye luksus. Det har vel lite med vår/normal oppfatning av hardførhet å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Vel, da har vi ikke samme dagligtale. Mener forsatt at "Spartansk" passer best til å beskrive en strippet racing-båt- der det bare er det man trenger for å dekke basisbehovene og ingenting annet, mens minimalistisk går på design. Wally-båter er f.eks. meget lukuriøse og godt utstyrt men med en minimalistisk stil. Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 6.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2010 Jeg synes de designmessig minner om pengetransportbiler.... Sitér dette innlegget TMS Link to post
Krimart Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Jeg synes de designmessig minner om pengetransportbiler.... M.a.o: Robust og funsksjonell, tåler en støyt, velegnet for formålet og full av indre verdier - i alle fall høyt verdsatt av eieren? Sitér dette innlegget Link to post
Bazze Svart 7.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2010 Undres hvor skillet mellom spartansk og minimalistisk går? Spartansk er litt mer jordnært, mens minimalistisk er litt mer "down to earth" liksom... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.