bjoris Startet 9.November.2009 Link til dette innlegget Startet 9.November.2009 http://www.egeyat.com/eng/index.html Noen som har erfaringer med disse båtene, var det ikke noen som forsøkte å importere slike båter til Norge for noen år siden? Nå er det ikke Hansemann som skal byttes, bare så det er sagt...:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
avmønstret5 Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Tyrkiskproduserte båter. Tyrkerne har produsert ulike typer plastbåter i mange år, men det er trebåter de virkelig har en lang tradisjon i å bygge. Kjenner ikke til Ege Yacths spesiellt men har sett noen av disse og de ser riktig bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Ingen erfaring med dem eller hørt om dem. Men ut i fra de bildene jeg så virka det jo interessant ut. (35 og 40DS) Vet du noe om priser og hvor nærmeste forhandler er? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 9.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 (redigert) Nei, vet ikke noe om disse båtene. Hørte bare om en som muligens skulle ned å hente i Hellas eller deromkring så ble jeg nyskjerrig selvsagt... Selv ville jeg nok valgt noe mer kurrant sett med norske øyne, både mtp forhandler og 2. håndsverdi, men det skulle være mye å spare på henting så det er klart er prisen rett kan en jo leve med å måtte håndere både reklamasjoner og selge billig når den dagen kommer... Når det er sagt er det jo veldig bra at ikke alle skal seile rundt i Bavaria, Hanse, Jenneau og Beneteau... Redigert 9.November.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Morten_L Svart 9.November.2009 Link til dette innlegget Svart 9.November.2009 Ser de har postet en test av danske bådmagasinet på siden: Bådmagasinet "Bådmagasinet tester her Ege Yat 30 og 35 Dæksalon, der importeres til Danmark af Floor Marine Center i Randers." Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Mener det var synkefri.no som for noen år siden importerte Ege båtene, men finner ingenting om de på den siden mer. Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Jeg har vært ombord i begge modellene på båtmesse. Førsteinntrykket mitt var at de ligger langt etter de nordiske DS båtene i finish, noe som er naturlig til den prisen. I tillegg reagerte jeg på "lav laste-evne". ( Årsaken til det var kanskje at Nordship båtene lå side om side med Ege Yacht på messa ) Jeg vet ingenting om seilegenskaper.... Redigert 10.November.2009 av sydspissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Jeg er i dialog med Ege Yat om en DS 40, skal en tur til Istanbul i løpet av vinteren for å sjekke den nærmere ut.... Kommer tilbake med bilder etter at jeg har vært der... men det blir neppe før utpå nyåret engang.. Veiledende pris på 40DS er 136 kEuro pluss frakt og moms.. Ser den selges av forhandler i Nederland for rundt 170-180kEuro inklussive Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.