Cooling Startet 9.November.2009 Del på Facebook Startet 9.November.2009 Har akkurat kommet tilbake fra 2 ukers seiling rundt Kanariøyene. Det var et godt alternativ til Karibien. Slapp den lange reisen. Lett å få billige billetter til og fra og kun en times tidsforskjell. Dro fra Gran Canaria til Tenerife og videre til La Gomera og retur. Supert vær og 26 grader i vannet. Fant bra havner og fine steder å ligge på svai. Mange norske båter i området som ventet på å starte i ARC. Merkelig at ikke fler velger å chartre båt på Kanariøyene. Eneste vi hadde å klage på var litt lite vind. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Mye kostet dette? Kunne tenkt meg noe alla dette jeg også Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
VO`n Svart 9.November.2009 Del på Facebook Svart 9.November.2009 Har du bilder fra turen å legge ut her? Sitér dette innlegget Link to post
Lindes Rederi Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 Hva med å gå dit med egen båt? Kunne vært artig å ha båten liggende der fast.. Sitér dette innlegget Link to post
Cooling Svart 10.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2009 (redigert) Leide en norskeiet katamaran via FINN. Kr 25000 pr uke. Fantastisk god plass, 3 dobbeltlugarer og to bad, uteplassen var formidabel . Vi var 6 stykker ombord . Det ble ca kr 600 pr dag pr. person. Fant en god artikkel i Seilmagasinet nr 10 2008 om seiling i området. Havneprisene varierte, vi lå på svai de fleste nettene. Fikk flybilletter med SAS for ca kr 2500 t/r. Mye billigere enn å dra til karibien. Redigert 10.November.2009 av Cooling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 Hva med å gå dit med egen båt? Kunne vært artig å ha båten liggende der fast.. Hvorfor det? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
dhjerp Svart 10.November.2009 Del på Facebook Svart 10.November.2009 Jeg har hatt et dykkesenter på Gran Canaria og bodde der i 3 år mens jeg jobbet med dykking. At du har opplevd 2 uker med lite vind er nok unntaket, for spesielt på øst- og nordsiden av øya var det svært sjelden det ikke blåste mye. Om vinteren er det riktignok mindre vind, men ønsker du mer vind er det bare å ta en tur på sommeren. Det er også en del norske som har båten sin der fast og det er også flere jeg kjenner som har seilt tur- retur kanariøyene, typisk tur er rundt 1 år. Sitér dette innlegget Link to post
Cooling Svart 10.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2009 (redigert) Jeg har hatt et dykkesenter på Gran Canaria og bodde der i 3 år mens jeg jobbet med dykking. At du har opplevd 2 uker med lite vind er nok unntaket, for spesielt på øst- og nordsiden av øya var det svært sjelden det ikke blåste mye. Om vinteren er det riktignok mindre vind, men ønsker du mer vind er det bare å ta en tur på sommeren. Leste om de såkalte "wind acceleration zones" mellom GC og Tenerife og mellom Tenerife og La Gomera, men opplevde det ikke. Derimot var det både hval og delfiner oppe og hilste på. Det ble mye motorseiling. Typisk vindretning er fra nordøst, men vi opplevde mye svak vind fra sydvest! Guardia civil og spanske marinen var sterkt tilstedeværende - visstnok på jakt etter afrikanske immigranter og narkotikasmuglere, de var imidlertid uten synbar interesse for lystbåter. God service i havnene - havnebetjenter hjalp til med fortøyninger og å skaffe diesel fra nærmeste bensinstasjon. Vanlig å kalle opp havnen på VHF før ankomst. Nesten overalt er det hotspots hvor en kan få nettilgang for en periode fra en time til en måned for en beskjeden sum. Redigert 10.November.2009 av Cooling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.November.2009 Del på Facebook Svart 11.November.2009 Hva ligger prisene på f.eks bøye, byhavn og marina? Sitér dette innlegget Link to post
Cooling Svart 12.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2009 Hva ligger prisene på f.eks bøye, byhavn og marina? Vet ikke om det finnes bøyeplasser, men vi betalte mellom 3o og 40 euro for en katamaran på 12 x 7 meter i de havnene vi besøkte. Det inkluderte vann, strøm + internett hvis det var i havna. Fikk også alltid god service med hjelp til førtøyning. Etter hva vi hørte var dette vanlige priser rundt omkring. Toaletter og dusjmulighetene på land var av god kvalitet. På la Gomerra var det rabatt på leiebil hvis du lå i båt i havna. la Gomerra kan forøvrig anbefales, Imrays pilotbook beskriver havna i "hovedstaden" som den beste på Kanariøyene. Det var også mange gode ankringsplasser rundt La Gomerra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.