Storø RC 34 Startet 10.November.2009 Link til dette innlegget Startet 10.November.2009 (redigert) Hei! Vi vurderer å selge vår kjære Storø 34, og i den forbindelse så lurer jeg på hva man kan forvente av pris på båten både nå i vinterhalvåret, og evt ferdig på vannet til våren. Jeg vet at man kan få en takst via NBF eller noe, men vet jo også at det bugner av kunnskap her inne! Båten: - 1974 Modell Storø med skrog i mahogny - 2 stk Volvo Penta TMD 40 1985 modell (ukjent timeantall, men går pent, starter svært lett, bruker ikke olje og er snille på forbruk) - Båten har den "nye" styrekonsollen - Dieseltankene er byttet: Rustfritt stål 2 X 500 liter - Utstyr av nyere dato, dvs nyere enn 5 år: Komfyr, kjøleskap, Ebersprecher Airtronic D4 varmer, ny lader(2008) og ny frittfalls-ankervinsj(2008). 3X110AH batterier(2008), kalesjen er ca 3-4 år gammel, VHF (2008), - Elektrisk toalett med elektrisk kvern og tømming - Båten har gjennomgått vesentlig oppgradering på finish de siste to årene Jeg vil sette stor pris på tilbakemeldinger på dette! Redigert 10.November.2009 av Storø RC 34 (see edit history) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Hansi Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Vanskelig å gi eksakt vurdering uten å ha besiktiget båten. Storø 34 er en spesiell båt for de spesielt interesserte. På en slik båt betyr finishen mye. Og her er det nok variasjoner ute og går. Ligger et par stykker her i fjorden også som jeg har kikket på opp til flere ganger. Pris, vanskelig, men kanskje en plass mellom 500 K - 600 K +/- for en godt vedlikeholdt båt hvor alt er i sin skjønneste orden. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Trebåt er for de spesielt interresserte og det kan lett redusere prisen en del. Tror kanskje Hansis prisforslag er noe høyt selv om dette er både pene og relativt kurante båter. Skal nok være ganske strøken for å oppnå denne prisen. Ligger et par på Finn nå men disse ser ikke ut til å være sammenlignbare med din. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Storø RC 34 Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Det er nettopp dette som er årsaken til at jeg synes det er vanskelig å finne markedsprisen: - Trebåter varierer i finish og helhet/skader - Utstyret varierer mye, og min båt skiller seg kanskje ut ved å ha det meste av nyere dato - Motorene påvirker prisene mye, jeg har kurrante og gode motorer, men timeantallet er ukjent. Redigert 10.November.2009 av Storø RC 34 (see edit history) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Hamish Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Det jeg har sett av Storø 34 i tre har ligget fra 200.000 og oppover. Laveste prisklasse er rene restaureringsobjekter som krever mye tid og kostnader for å få brukbare. Uten å ha sett din båt vil jeg tro utifra hva jeg har sett av dine innlegg her at en verdi på 300' - 400' vil være et realistisk anslag. Men som med alt som er litt utenfor mainstream, er det umulig å si før salgsprosessen er avsluttet. Mvh Mikkel Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Hei Hamish, håper du er fornøyd med din Storø? Jeg har for egen del tenkt i den gate du tenker, 300'-400'. I denne forbindelsen så ønsker jeg å legge båten ut på finn.no med en "vinterpris". Målet mitt er å ikke bomme så mye at jeg kaster pengene ut av vinduet - forslag til prisantydning? Jeg så det lå en "i antatt" samme tilsttand ute til 325 000,- , vet noen om den ble solgt, og til hvilken pris? Så vidt jeg husker hadde den "den gamle styrekonsollen", og langt eldre utstyr! Redigert 10.November.2009 av Storø RC 34 (see edit history) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Hansi Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Jeg har for egen del tenkt i den gate du tenker, 300'-400'. I og med at du selv kommer opp med en prisantydning hvorfor ikke prøve noe midt i mellom som 350 K for å lodde interessen. Hvis du får noen seriøse aktører på kroken kan du bruke det som utgangspunkt i de videre forhandlingene. Sitér dette innlegget Link to post
Storø RC 34 Svart 10.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Ja, det ville kanskje vært rart om jeg ikke hadde filla peiling på hvor jeg bør legge meg på i pris Jeg ville mest få en bekreftelse på at jeg var i den rette leia... Jeg vet at de er tungsolgte, men tror min kan være noe enklere fordi den fremstår i bedre stand en flere av de jeg har sett på finn.no Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Hansi Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 (redigert) Jeg gikk også en god del ned i pris da jeg solgte Nord Westen tidligere i høst. Til gjengjeld var den solgt i løpet av en uke og til prisantydning. Så at pris er viktig er utvilsomt korrekt. I hvertfall i mitt tilfelle da det lå en 8 -10 båter av samme slag ute til salgs. Og alle er de for høyt priset i forhold til hva markedet er villig til å gi for en 20 år - 25 år gammel båt. Redigert 10.November.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.