Jump to content

Kjøp/Leie av båthenger i Grenland

whatever

Recommended Posts

Jeg har behov for henger til sette ut båten på våren og ta opp på høsten. Båten veier 1000 kg og må da opp i priser rundt 15-20K. Kunne igrunn tenkt meg å eie en henger selv, men det lønner seg jo å leie. Så spørsmålet blir da (Hvis det ikke er noen som vet om noen knall-tilbud på hengere) Er det noen som leier ut båthengere i Grenland - helst Skien??

Jeg har kommet til at det faktisk ikke er noe dyrere å eie en henger enn å leie en henger selv bare for to turer i året. I tillegg bruker jeg hengeren som "opplagsbukk" og jekker den opp og setter den på lecaklosser som jeg bygger opp slik at hjulene henger akkurat fritt og da også avlaster fjæring. Kjøper ny henger, har den i 8/10 år og selger den brukt og har da ingen utgifter på denne underveis. At jeg også bruker den til ytterligere transport blir som en ren bonus og slipper å måtte reservere leie på forhånd, være avhengig av andre osv

Men det var nå mine tanker!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det skal vel mye til for at det lønner seg å eie da, hvis du kun trenger den to ganger i løpet av året!

Enig idet, det andre er alle de som absolutt bare skal låne den en liten stund, kjører i vannet med hjula, rygger på slik at baklysa går i stykker, glemmer å ta av lysa bak før de rygger ut i vannet, osv, osv. Ikke problemfritt å være eier av båthenger. Min har vært til utlåns snart en måned, han skulle bare låne den et par dager. Nei, bedre å leie.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...