Jump to content

sylindrisk dieseltank. utrekning av antall liter igjen?

roustaboat

Recommended Posts

Hei hei folkens. Jeg sliter med å finne utrekninger på hvordan vi kan finne en formel som gjør at vi kan måle antall liter igjen i dieseltank som er sylindrisk å ligger horisontal med en pinne eller tommestokk. Jeg har funnet formelen. men trenger hele utrekningen på den. Er det noen som kan hjelpe meg me dette? :) Hadde satt utroli stor pris på om noen kunnet hjulpet meg her.:)

Den formelen gjelder for en stående tank, for en liggende blir det en smule mer komplisert. Se her.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Men det jeg er på jakt etter, er en som kan rekne seg fram til den. Jeg må se hvordan vi har kommet fram til ferdig formel, hele framgangsmåten.

Jeg tror du spør feil. Kanskje spørsmålet skulle vært: "Kan noen sette dette opp i et regneark for meg, slik at jeg kan finne ut hvor mange liter jeg har på tanken i forhold til en inndeling på 5 centimeter?" Et slikt spørsmål betinger at du oppgir diameter og lengde på tanken. Det med 5 centimeter inndeling var bare et forslag.

Formelen som SveinHa referer til er 'klondrig', men det er bare slik det er. For hver femte centimeter vil litertallet være en variabel størrelse.

Redigert av Hulda (see edit history)

Dette har vi vært gjennom en gang for noen år siden. Les fra og med mitt innlegg#7 her.

Og Excel diagram for å kalibrere en målepinne finner du her.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dersom du mener haugen med papir jeg brukte for å komme frem til formelen:

flateok.jpg

fra formlene:

flate.jpg

Må jeg nok skuffe deg. De er nok kastet for 7 år siden. Du får nok heller ta det som

en utfordring og og gjøre det selv, jeg orker ikke å ta den jobben en gang til. Sorry!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...