Jump to content

Fjerne gammel men fungerende elektronikk når det ikke brukes?


nordan family 27

Recommended Posts

Jeg har en gammel Raymarine Shipmate GPS/Kartplotter. Den fungerer - men den brukes ikke. Den er vel fra omlag 1994 tror jeg, og tar opp en del plass på instrumentpanelet. Har kjørt med PC kart i år, og skal ha en moderne kartplotter neste år. Så lurer jeg på om jeg skal fjerne den gamle som jeg ikke bruker og få frigjort plass. Så har jeg visse kvaler med å ta ut fungerende elektronikk - kanskje får man bruk for den en dag. Vet jo aldri.

 

Hva ville du gjort?

Link to post
Share on other sites

Fjern den, ikke noe å lure på med mindre du har tanke på å starte maritimt museum ombord. Alt som ikke lenger er funksjonelt og i bruk ombord legger jeg i en pappeske merket " kan komme til nytte for noen en dag kanskje ". Foreløpig har det ikke skjedd at noen har bruk for all den gamle dritten jeg har liggendes. Må vel ta en opprydding i bua til vinteren, muligens. :rolleyes:

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette var jo ganske klar tale. Nå fikk jeg straks en litt bedre følelse med ønsket om å få frigjort litt plass :flag:

 

Det med å fjerne kablene er jo et poeng i seg selv - det er nok noen meter med gamle kabler i båten som ikke lengre er i bruk :confused:

 

At jeg kan få solgt det har jeg ikke tenkt på - men jeg får være litt ekstra forsiktig med demontering og kanskje la være å kappe kablene så det går an å bruke det igjen.

Link to post
Share on other sites

men jeg får være litt ekstra forsiktig med demontering og kanskje la være å kappe kablene så det går an å bruke det igjen.

Selv har jeg båret ut flere bæreposer med gammelt skrot / ledninger / kabler / gamle kontakter og all slags greier de åra jeg hadde Nord Westen. Utrolig hva som samler seg opp i løpet av 20 år. Nesten skremmende når en tenker tilbake på det.

Link to post
Share on other sites

Hva sier du, Nordan, den dagen noen vil skifte DEG ut fordi du er blitt gammel, på tross av at du fortsatt virker? :lol: Jeg har den prinsipielle holdning at det som virker det brukes til det ikke lenger kan repareres mer. Jeg trives faktisk med f. eks. min utsøkte dampradar fra 1984 etc. etc. etc....

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...