Sun Flyer Startet 10.November.2009 Link til dette innlegget Startet 10.November.2009 Hei, Hvis jeg kjøper et brukt seil fra en annen båt og vil bruke den som regattaseil må måles inn i lys og registreres på båtens målebrev. Men hvis dette seilet er målt inn på en annen båts målebrev, kan jeg da overføre seilet til min båt? Noen som har greie på dette? mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Den hadde jeg sendt til Trond Åsvoll, mener han er LYS-måler Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
ravddo Svart 10.November.2009 Link til dette innlegget Svart 10.November.2009 Jeg er måler. Det enkleste er å få en måler til å registrere seilet på din båt. Hvis seilet har målemerke og evt riktig seilnr er det bare å ta tallene og legge det inn. Gammel eier kan bare deaktivere seilet så er det ute av funksjon på den båten. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
jupan Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Skal du ha deg ny kryssfokk? :D Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Får se hva jeg finner... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Trond Aasvoll Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 (redigert) Sun Flyer. Seil som måles inn på båter, skal nå ha dette merket, ISAF merke klistret på hvert enkelt seil. Toppen på styrbord side av seilet. Det er ikke nok med signaturen til måleren lenger: http://www.idrettsbutikken.no/bildearkiv/cache/1/...44465_0_Big.jpg Følgende skjer når du har kjøpt brukt. Måleren må først skrive inn seilnummeret på båten din, på reg,skjemaet på hvert enkelt seil. Og må fylle ut måleverdien på skjemaet, som seilet har. Måleren må skrive inn sitt Måler nr. (mitt nr.408) Jeg sender inn skjemaet med målene for godkjenning til Norlys, får da samtidig et regnr. på aktuelle seil omgående. Det nummer er forklart slik: Målernummer 3 første siffer-årstall-mnd-dag-time:minutt (XXX-ÅÅÅÅ-MM-DD-TT:MM) Ingen seil får da samme nummer. Men desverre går ikke og føre over til en annen båt med annet seilnummer til den nye båts lysbevis, uten og registrere det inn på nytt. Nytt ISAF merke må settes på som koster i innkjøp inkl frakt pr stk kr 36,- Jeg har liggende i målerkufferten min gamle takster som det står Seil 120/150,-inkl.målermerke Seilmakerene står fritt til å ta egen pris, og har opplevd opp til kr 650,- pr seil hos noen. Jeg får ikke måle inn mine egne seil og er tvunget til å bruke andre målere. Selv tar jeg en hundrelapp pr seil ved passende anledning der det er internett, må være koblet opp til Norlys for å få dette til.Det dekker ca de faktiske utgiftene på målingen. Korrigere meg vist det er noe feil opplysninger her! ravddo måler nr 391 , hadde dere klassemålerkurs siste vinter? Redigert 11.November.2009 av Trond Aasvoll (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere nick "De Cåsta". Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy. Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna. Link to post
ravddo Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Jeg tok klassemålerkurset på KNS for noen år siden. Ble litt fortvilt da jeg selv skulle måle båten min og det var nesten umulig her nede. Har vært å målt fra Farsund i vest til Lillesnd i øst. Gjør det mest for moro skyld. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.