Jump to content

Montere Quick Genius ankervinsj på innv. brakett, Riviera 925


Chiba

Recommended Posts

Emnetittelen blei jo lang og fin...

 

Jeg har ikke lyst, og heller ikke kunnskap til å støpe opp feste for den innvendige braketten til vinsjen.

Er det noen andre måter å gjøre det på, tro? Eller må jeg se å få lært meg dette en gang for alle?

Har begrenset med plass oppunder der:

 

 

11112009132.jpg

 

 

Her holder jeg braketten i ca-posisjon:

 

11112009135.jpg

 

 

Kom bare med forslag...

 

Chiba

Link to post
Share on other sites

For sein til å redigere, så da blir det et innlegg.

 

Braketten får ulik avstand til akterspeilet på hver sin side. Må hele plata ligge an, eller kan jeg lage meg en foring til hver side?

 

Har også vært inne på tanken å modifisere braketten. Kutte som på bildet, legge meg tilrette og bøye til det passer.

Da kan jeg sveise inn i vinkelen som blir.

 

brakett.jpg

 

Chiba

Redigert av Chiba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Den kom på plass før ferien i år. Funker bra også!

Det ble ikke sparkel, men forskaling av tec7 og polyester ble sprøyta oppi. Forferdelig trangt! Klarte å velte polyesterspannet også... (Det gikk med et badehånkle i ryddejobben)

 

05072010558.jpg

 

 

Det er vel en grunn til at de fleste har kasse bakpå, tenkte jeg flere ganger i løpet av prosessen. Festet til rulla ble også en utfordring. Måtte til med en teakknott oppå plattformen samt noen 5mm syrefaste plater på undersiden.

Men jeg synes det ble ganske fint. Har montert et par vinsjer tidligere også. Jeg har erfart at tankeprossessen i forkant er mye mer tidkrevende enn jobben, når man først har bestemt seg. Det er ekkelt å lage hull i båten!

 

 

09072010562.jpg

 

Chiba

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...