trikkern Startet 11.November.2009 Link til dette innlegget Startet 11.November.2009 Hei, Baylinereiere! Er det noen som kan trylle fram et koblingsskjema for Bayliner drivstofftankmåler? (Er 1991-modell, men Bayliner har brukt denne typen i mange år = stang med korkflottør). Det er ikke fabrikkmerke på selve føleren som sitter på toppen av tanken. Den har kun to tilkoblinger. Den ene er jordet. (Jeg måler en foranderlig ohmsk verdi mellom disse når jeg beveger flottøren for hånd, men får ikke måleverdi når den står montert. Det er heller ikke fabrikkmerke på instrumentet, som har tre tilkoblinger merket 1 - 2 - 3. Jeg har koblet slik jeg mener den skal, men får ikke utslag på instrumentet. Må vel kjøpe ny! Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Hei min tankmåler virket heller ikke det viste seg at når den sto nede i tanken hadde jeg ikke kontakt mellom de stiften å printplata.Jeg tok den opp å pusset på plata å bøyde stiften inntil så det var god kontakt etter det har jeg utslag på instrumentet og den virker ennå etter mange måneders bruk. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Jeg er ganske sikker på at jeg har dette koblingsskjemaet på hjemmemaskina. Og derfor har jeg funnet det på nett et sted. Og jeg har helt glemt å ohme... Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Hei, Østkyst Hustler! Jeg fikk målt når jeg hadde giveren oppe, men målingene er ikke stabile og verdiene forandrer seg. Jeg får prøve metoden til mewa 2 hvis det går an å åpne denne kontakten, da. Det er jo et plastdeksel rundt som er tett og uten skruer. Skal sjekke i kveld. Men hvis du finner skjemaet hadde det vært fint. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 ja det går an veldig enkelt ta bare av plastdekselet mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Trikker'n: Tallet er 137,8 ved kvart tank. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Og koblingsskjema har jeg, men som pdf fil. Den vet jeg ikke hvordan jeg skal få publisert her. Den ligger under Owners Manual for Bayliner 285. På siden til Baylinerparts.com tror jeg det var. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Hei igjen! Ja da har jeg pella fra hverandre giveren, og det er desverre tært i stykker inni der. Så jeg må nok spandere ny. Selve motstanden var intakt så jeg fikk målt denne, og den lå mellom 28 og 280 Ohm. Så kvart tank på 137,8 høres ikke så gæli ut, for flottøren er sikkert ikke lineær i bevegelsen. Østkyst Hustler, jeg kan sende en IM med e-postadressa mi. Da skulle det gå greit med PDF-fil. Takker så mye for hjelpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.