Fru Jacobsen Startet 11.November.2009 Link til dette innlegget Startet 11.November.2009 eller i Akershus. Noen som har fått sydd puter i dette distriktet i det siste som har anbefalinger? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
CSL Svart 11.November.2009 Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Salmaker Engh på Røa. Meget dyktig kar, anbefales! www.salmakerengh.no/ Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2009 Takk for det, har bilen full av puter så jeg ringer ham i morgen tidlig :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
REM Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Jeg slettet kvadruppelpostingene til Fruen. Fortell hvordan det går med putene. Skulle ha gjort det samme selv. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hans_K Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 En annen mulighet er Rønsdal i Asker. Jeg fikk laget alle putene til båten hos dem i fjor, veldig bra jobb og helt grei pris. Det var også helt OK å komme med egeninnkjøpt stoff, de foreslo dette selv. Tips: Dette er MYE billigere i Strømstad enn hos båtputefabrikanter her i landet! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Tips: Dette er MYE billigere i Strømstad enn hos båtputefabrikanter her i landet! Hva er billigere i Strømstad - kjøpe stoffet eller å få gjort hele jobben? Noen som har fått sydd puter i Sverige forresten? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hans_K Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Å kjøpe stoffet er i hvert fall billigere. Vi fant først et stoff som de skulle ha 850 kr/m for hos Rønsdal, det samme kunne jeg få for 600 i Strømstad. men jeg fant et helt utmerket alternativ til 250 kr/m. Og det går med en del meter stoff til komplett putesett.... Jeg har ikke forsøkt med å få gjort hele jobben der, det har også en praktisk side (det er mange og tildels store puter i en Skarpnes 30) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Okay, nå er det bare uteputene jeg skal få lagd nye. Så jeg går også å funderer på om det skal bli skai eller stoff (sunbrella?) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Aloha II Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 (redigert) Hvis du kan kjøre til østfold, hadde jeg tatt en tlf til Mona i saltnes, var desidert billigst når jeg sjekka i våres, samt at resultatet blir veldig bra, TLF: 41767674 Se også her Redigert 12.November.2009 av Aloha II (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Fru Jacobsen Svart 12.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Takk for svar, nå er putene levert til Kalesjemakeren på Eidsvoll. Leverte i første omgang alle FB-putene, disse blir trukket i skai - i en slags tuck'n roll etterligning for de som husker gamle biler. Han lager alle putene komplette med skai, ny skumgummi og med originale Princess-striper innsydd for 5800.- Resultatet ser jeg ikke før nærmere jul, men håper det blir bra Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
giver Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Hei Jeg har brukt Bentes Søm på Jong i Sandvika og vært fornøyd med pris og arbeid. Kanskje ikke så presis på leveringsdato. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Kaftein ØL kan anskaffe alt i stoff til bra pris. Noen i familien importerer direkte. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
arnearmoa Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Vi kjøpte et bra stoff til forrige båt hos Stoff & Stil i Drammen. Mener det var veldig billig. Fikk skjært ny skumplast og sydd på stoffet hos Rønsdal i Asker (v/Holmenkrysset). Veldig fornøyd med resultatet, bortsett fra at skumplasten var i hardeste laget. Akkurat den problemstillingen hadde vi ikke tenkt på. Sitér dette innlegget Link to post
fist Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 (redigert) Jeg kan slutte meg til det giver skriver. Bentes Søm leverer fint arbeid! Jeg undersøkte ikke pris flere steder så jeg vet ikke om det var billig eller dyrt: ca 16.000 kr. Dette dekket salong (benker+rygger), forpigg med ekstra innleggspute og en stikkøy delt i to midre puter, alt til en 32 fots seglbåt. Tilsammen 9 enkeltdeler. Hun lagde komplette nye puter fra grunnen av. fist Redigert 13.November.2009 av fist (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 (redigert) Fist, demonterte du selv eller gjorde de den jobben også for den prise du nevner? Redigert 14.November.2009 av BårdK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fist Svart 14.November.2009 Link til dette innlegget Svart 14.November.2009 Jeg lagde maler av gråpapir ut fra køybunnene og målsatte hvor mye større putene skulle være 10 cm over bunn. Sammen så vi over malene og målene for å være sikker på at vi var enige om hvordan det skulle tolkes. Neste trinn for meg var å hente ferdige puter og prøve i båten. (Jeg ringte et par ganger for å sjekke status.) Jeg gjorde alt med å ta bort gamle puter og montere/plassere de nye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.