mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Lommeboka går nok greit igjennom (anser ikke dette som et potensielt problem, lommebok eller andre løse gjenstander sikres uansett). Når det gjelder hunder, så angår ikke dette meg, men en Paris Hilton hund hadde nok kunne fløyet på sjøen uten at jeg hadde felt så mange tårer av den grunn .... huff da Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Når det gjelder hunder, så angår ikke dette meg, men en Paris Hilton hund hadde nok kunne fløyet på sjøen uten at jeg hadde felt så mange tårer av den grunn .. Det hadde ihvertfall vært enkelt for Paris å hoppe etter. grinda er jo ikke mer enn 30-40 cm høy. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Nå har ikke jeg sett nye 38, men 35 og 37 er flotte båter. Synes oppbyggningen av selve Bavaria båtene virker solid. Der hvor man kan sette fingeren er på selve utformingen av treverket, samt noen forenklede detaljer. Tidligere var de "ukritiske" til trevirke. De brukte alt. Men dette skal være rettet på. Ser man nå litt sørover ser vi at flere bruker bredden bedre. Atlantis-båtene, Cranchi, Gobbi, Absolute og nye P42 er de brede. GM 37 er vel ca 40 cm smalere og takler sikkert sjøen bedre. men for mange blir det teoretisk. Dette fordi de kanskje ikke drar ut, eller søker havn hvis været blir så dårlig. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Det hadde ihvertfall vært enkelt for Paris å hoppe etter. grinda er jo ikke mer enn 30-40 cm høy. Ja, ta hun med og halve kongeriket. Dersom du sliter med hoppende gjenstander i din skute skjønner jeg behovet for en skikkelig dør akter. Men da er det kanskje enda bedre å oppholde seg inne så er man helt sikkker ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Paris har ikke vært ombord ennå. hun er ikke velkommen heller. Men vi har hund - og han bor på akterdekket. Det hender det hopper litt hos oss. Men vi pleier ikke å bry oss så mye om været før det nærmer seg 18-m/sek. 15 tonn i 25 knop brøyter godt Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 ... Dersom du sliter med hoppende gjenstander i din skute ... Utrolig hvilke utfordringer man kan ha i båt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Det hadde ihvertfall vært enkelt for Paris å hoppe etter. grinda er jo ikke mer enn 30-40 cm høy. Synes da hunden din oftest ligger bak i jolla , mulig du må hoppe etter. Og da hadde jeg heller sett Paris hoppe. . Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Nå har ikke jeg sett nye 38, men 35 og 37 er flotte båter. Enig, veldig fine båter. Synes også 38 foteren ser fin ut på bildet, men synd med den mye omtalte løsningen. Bavaria burde kanskje lytte mer til Lunde hva nye løsninger angår, f.eks. så bommet de jo med solsenga på 30 foteren, noe de også måtte forandre på relativt raskt. Vet enda ikke hvordan 38 Sport blir mottatt internasjonalt, men aner misnøye med den nye løsningen, iallefall i Norge. Derimot vil det kanskje være vanskeligere å forandre denne? Tipper 35 og 37 sport vil holde seg godt i pris på grunn av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Enig, veldig fine båter. utrolig mye båt for pengene om man måler kroner/kubikk. Og det er vel det som gjelder eller? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 utrolig mye båt for pengene om man måler kroner/kubikk. Og det er vel det som gjelder eller? Ville helt klart valgt en 37 Sport i stedet for en 37 GM selv om disse var priset likt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) det har vært klart lenge mhmil - lenge Men det hadde blitt en fryktelig dyr Bavaria. På den andre siden så ligger det en topp utstyrt 04 GM til 1890 på Finn nå. Det synes jeg er billig Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Veldig spennende å se hvordan "konkurransen" mellom Bavarias tidløse 35 - 37 design og den nye 38 utvikler seg. Personlig liker jeg det tidløse designet til den "gamle" serien bedre, lekre linjer. Men, overfører jeg dette til biler, så vet jeg av erfaring at nye biler jeg har mislikt formspråket til ved lansering, har jeg over tid begynt å like. Til og med veldig godt. Interessant at dette f.eks. gjelder for nyere BMW modeller. Har vært ombord i Bavaria 37, en båt jeg liker godt. Både linjene og plassen. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 det har vært klart lenge mhmil - lenge He he, svar på spørsmålet ditt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 utrolig mye båt for pengene om man måler kroner/kubikk. Og det er vel det som gjelder eller? Jo det er helt korrekt. For noen betyr god plass mye. Og får man en båt man liker godt, som samtidig er bra, da da prekær vi. Det er mange båter som har den overnemte kombinasjonen, og ja, jeg liker god plass. Derfor synes jeg Bavaria er flotte båter på Sport, samtidig som Princess er flotte på FB siden(litt enkelt forklart). Men for detaljorienterte, så kan jeg se at de kan få noe å sette fingeren på. Uansett, det finnes en båt for oss alle Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Vi har en 37HT ved siden av oss i havna. den er nesten like stor som vår båt. Helt klart mye kubikk/krone. Det er defintivt ikke vår - den er mye krone/kubikk Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Og får man en båt man liker godt, som samtidig er bra, da da prekær vi. det var det da - er det bra? både når det gjelder Bavaria og Princess og en masse andre merker kan jo det også diskuteres. Jeg synes ikke noe om at en Princess til 30 millioner har gulv som knirker. Men jeg er sikkert pirkete. Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Fairline Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 topp utstyrt 04 GM til 1890 på Finn nå. Det synes jeg er billig Helt enig. Kan det være at nye "båtkjøpere" ikke ser Windy-kvaliteten. For helt klart, jeg liker godt Svennings Windy. Ingen vansker å se på detaljene at det koster mer en Bav. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) ja,. det kan det meget godt være. Også når Knut H B uttaler at de skal senke prisene sine for å bli mer attraktive - da har de nok et posisjoneringsproblem. Det er mulig de har kommet til et kvalitetsnivpå der det blir for dyrt å øke kvaliteten i forhold til betalingsviljen. konkurrentene ligger nærmere og nærmere - og er billigere. Vi likte ikke Windy 44 da vi så på den. Dyrere enn vår båt og dårligere kvalitet. et paradoks i dag er jo at en 48 koster nesten det samme som en 44 ettersom 48'en bygges i Västervik og selges i SEK.... Redigert 4.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 det var det da - er det bra? Men jeg er sikkert pirkete. Kvalitet er egendef. For meg er det bra nok. For andre, trenger det ikke. Jo du er pirkete, men ikke på jollesiden. Liten 8 fot , den du prøvde i fjor eller den på toppen av 21M, det er joller det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Fairline Flotte båter det, ingen tvil om det. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Kjørte en Gran Bora sommeren for 2 år siden. Ok båt, men kompromiss her også. Den store solsengen kontra flott å stuve bort jolla i garasjen. Min kompis hadde et godt poeng da vi putret ut fra Kr.sand, han påpekte at "denne båten føler jeg ikke at vi kan dra på fisketur i. Kan ikke søle blod på den lakkerte kirsebærinnredningen". Blir stilen kanskje litt Burberry evt. for harry for noen? Uansett, det vil være mange forskjellige båter på vannet også i fremtiden og godt er det. Noe jeg har lurt litt på i disse "hvilken båt er best" diskusjonene er ordet kvalitet som ofte dukker opp. Er det helt enkelt å definere? Er det helt uten subjektive vurderinger? Skrogets kvalitet? Kvaliteten på det elektriske anlegget? Er det funksjon eller form og farge? Spør fordi jeg lurer. Redigert 4.Februar.2010 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 Fant denne definisjonen på ordet kvalitet i henhold til ISO 9000. "Helheten av egenskaper en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov". God eller dårlig kvalitet, hmm. I teknisk forstand benyttes oftest "rett kvalitet". Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 4.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 At det er forskjellig kvalitet(eller rettere sagt pengebruken) er det ingen tvil om.. en ser tildels store forskjeller fra merke til merke spesielt når man titter bak skallet.. men slik må det bli hvis en skal treffe "sitt" marked prismessig.. princess for eks er kjent for flotte båter.. men de har alltid fått pepper for og "slurve" der du ikke ser kontra Fairline som de ofte drar sammenligninger med. En liten detail mellom disse to merker er at princess coater ikke båtene sine i hulrom,luker under dørk etc.. det gjør fairline.. ingen ting er mer irriterende enn og få laken,ekstra puter,dyner etc fullt av glassfiberlukt og seig guffe fra støpingen.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
mhemil Svart 4.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2010 (redigert) Men vi pleier ikke å bry oss så mye om været før det nærmer seg 18-m/sek. 15 tonn i 25 knop brøyter godt Herlig, 18 m/s er sterk kuling og vil resultere i 7-8 meter høye bølger på åpent hav. Redigert 4.Februar.2010 av mhemil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.