Ole Olsen Startet 12.November.2009 Link til dette innlegget Startet 12.November.2009 Har kjøpt en raymarin plotter med innebygget Gps antenne. Men hører folk si at det ikke er bra, dem tar inn signalene veldig dårli.... Stemmer dette?????? Har ikke montert denne i båten enda, men her inne i stuen tar den da inn signalene godt, så jeg ser ikke at det skal være noe forskjell i båten. Noen som har erfaring fra dette så hadde det vært fint å få høre. Sitér dette innlegget Link to post
Roggen Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Utvendig antenne gir bedre signal. Avhengig av hvilken hvilken båt du har, men hvis det er type daycruiser/åpen båt gir innebygget antenne godt nok signal. Sitér dette innlegget Link to post
Bamse 815 Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Har båt med hardtop og har brukt både innebygd og ekstern antenne, merket ikke noe forskjeld. Bamse Sitér dette innlegget Bamse 815 Link to post
Hansi Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 (redigert) Med en utvendig antenne er det nok sannsynlighet for bedre og mer stabilt gode signaler enn innvendig antenne. Litt avhengig av plassering kan det godt være at innebygget antenne holder i massevis. Hvis mulig ville jeg sjekket signalene med innebygget antenne i egen båt før kjøp av plotter. Nå er det jo også slik at de fleste plottere med innebygget antenne har tilkoplingsmulighet for utvendig antenne som tillegg. Så hvis du ikke er fornøyd med signalene fra innebygget antenne kan ekstern antenne ettermonteres. Redigert 12.November.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Har 2 eksterne gps´er liggende inne i styrhuset, på hylla bak frontvinduet. De ligger også i skyggen av takskjegget. Men aldri opplevet at de leverer mindreverdige signaler til sine mottagere. Det var anderledes før, da ville en sånn løsning vært utenkelig. Du får ta den med ut i farkosten og prøve den litt, og jeg vedder på at den virker flott bare den ser litt av himmern. Om den må gjennom et tak har du muligens tapt, men da får du spandere på deg en ekstern gps. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 som regel havner da disse plotterne i vinduskarmen, og der er det dekning nok! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bartesam Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Kjøpte selv ekstern antenne. Best dekning når en står i styrhus Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
hegra Svart 12.November.2009 Link til dette innlegget Svart 12.November.2009 Under hardtoppen går det greit med min, men hjemme i stua går det ikke så bra, så forskjeller er det nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.