nordan family 27 Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 (redigert) Hva med Fairline 36 Turbo? Det har vært flere på nettet til under en mill - et par av eksemplarene hadde også gjort mye av de dyre oppgraderingene. Det har også vært et par Fairline Forty som har foretatt en del av de dyrere oppgraderingene. Princess 35 er jo allerede nevnt - det var en av mine favoritter. Jeg er ikke sikker på om det blir mindre verkstedsbesøk med moderne motorer enn de litt eldre - synes det er en del nye motorer som skaper utfordringer også. Redigert 13.November.2009 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Vil anbefale P35 som Tine her nevnte. Var å så på en del båter i fjor i den prisklassen, men havnet på en noe eldre P35 istedebfor en nyere og trangere båt. Vi er 2 voksne og 2 barn (6 og 10 år). Kjempefornøyd. Viktig som ble nevnt over, sett av 50 båtlapper til uforutsett. På min røyk Vannvarmer, vinsj, dass, pumpe, første måneden. Etter det ingenting. Lykke til i jakta Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Heller nyere, type Skilsø, som i linken over. En eldre større båt, type P35.... Alltid noko slitt/lekk/ødelagt i de eg kjenner fra 80tallet.... Sun33 dukker under 1mill i ny og ne. Riviera er nevnt. Mykje lettere å drive den type båt, sparer masse diesel Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ole-Jacob Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Herlig båt! Nye motorer.. Bygget av Benny Martinsson i Sverige, skulle jeg tippe. Han bygget noen Crusadere/Offshores for Ørseng/Glomma Papp.. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 .....Skal du dra sesongen litt ut ,så bør du se etter en lukket båt .Kalesjebåt er fint det når sola skinner å det er sommer.Men når det regner og blåser , å det blir sure høstkvelder .Da er det godt å kunne lukke døra ,åsitte tørt varmt og godt .Men det spørs jo hva du ønsker,men det kan regne mye om sommer'n også.Det er ikke så ok å legge seg i rått sengetøy ,snakker da om egen erfaring.Har hatt noen kalesjebåter,å da vi bytta til lukket avd .Var det som å starte et nytt båtliv,godt å slippe trekk å fuktighet på tur . Tine IV Støtter Tine IV helt ut: Gikk over til "lukket avdeling" for to sesonger siden - og båtlivet har for oss endret seg enormt. Fra å "ta en tur" på fine solskinnsdager og gjerne noen overnattinger ekstra i ferien - til HELÅRSBRUK.. En av de største forskjellene er at en bl.a ikke må dra med seg regnvått tøy inn i båten, og derved fuktig miljø "all over". Spesiellt i den kalde årstid betyr dette mye for trivselen med å kose seg i båt. Når en også passerer 30" ++ blir en gjerne ikke så skeptisk til værmeldingene >8ms, - det e jo bare noen "småbølger" :) Kjøpte selv laaaaaangt under millionen - men bevisst en båt som jeg la inn 3-400.000 i oppusing og oppjustering. Etter to år har jeg enda ikke passert 250.000,- så der er enda mye og gå på (Og mor har fått mange av sine ønsker oppfyllt, som omtrekk av salong, avtrekksvifte pentry, dørk toalett mm..... ) Men med "gammel" båt og motor må en være forberedt på at der kommer noen kostnadre. Min anbefaling: Ikke vær redd for båter som er 20 år gml - men legg inn i budsjettet at det (helt sikkert) skjer noe, i tillegg til umiddelbare ønsker om justeringer/tilpasninger. Ta en grundig gjennomgang av motor og teknisk - det er dette som koster når noe ryker ! Å gå "svanger" med kjøp av båt - kan bare overgås av "ekte" svangerskap Lykke til i jakten Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ole-Jacob Svart 13.November.2009 Link til dette innlegget Svart 13.November.2009 Herlig båt! Glemte annonsen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.