Jump to content

Renovering av et VP 250 drev


kjetika

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal gjøre en jobb på mitt 250 drev. Den lekker vann (olja så ut som Bailys!).

Hadde tenkt å ta av alle "hus" for å byttet ut pakninger. Jeg kan ikke se, eller høre, at noen lager er gåene.

 

I den forbindelse ønsker jeg tips og råd. Aller helst en manual for vp 250, men antar at en manual for 270 også går. De er ganske like i oppbygningen.

 

Er det noen som har en manual for vp 250/270 drev?

 

Hva må jeg se etter/passe på når jeg skal renovere denne?

Hvor er det at det kan lekke vann inn? Hva er mest kritisk punkt å kntrollere?

Link to post
Share on other sites

hadde et drev som olja så helt jævlig ut på - bytta olje og krysset fingre og tær og den ble bra - men selvsagt kan det være lekkasje

det jeg hadde var nok ikke byttet olje på mange år og kanskje det bare var kondensvann?????????

skyll med fks diesel og prøv??? fyller opp med diesel så kanskje du har flaks og ser hvor det lekker??? dette er synsing men dog.........

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er kanskje en god idee å ta en trykktest først.

Det manglet pakning på oljenivåpluggen så det kan like godt ha kommet inn vann der.

Takk for svarene.

 

Finner ikke manualer om hverken 250 eller 270 i dokumentarkivet. Alt er fra 280 og oppover.

Jeg er altså på jakt etter workshopmanual eller verkstedsmanual for disse drevene.

 

Jeg vet det er som å tro på julenissen, men det er verdt et forsøk!

(Det står også på ønskelista til julenissen!)

Link to post
Share on other sites

Du kommer langt med manualen til 280, forskjellene mellom 270 og 280 er svært få og mener det samme gjelder for 250.

Lekasjen kan selvsagt være menglende o-ring/pakning på peilepinnen. Andre kilder er simmering på propellaksling samt simmering på girsjalter.

På propellaksling er det to simmeringer som står hver sin vei. På girsjalter er det på 280 og 270 som jeg er kjent med en dobbeltvirkende simmering.

 

Førstnevte kan skades av sen og noen typer sjøgress. Aksling på girsjalter beveger seg litt ut og inn når den vris og kan slites av groe på akslingen.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...