Jump to content

Hvilke bunnstoff er best/hvordan velge bunnstoff?

Edh1

Recommended Posts

Selvpolerende bunnstoff, gjerne i en mørk farge, er det greisete og mest brukervennlige. Virker så lenge det er bunnstoff igjen på båten! Jeg har god erfaring med Seajet 033 og Hempel Mille, men dette varierer litt med lokale forhold.

Ujevnt bunnstoff gir ikke mer groe, men kan gi 1-2 knop redusert toppfart i verste fall. Ikke noen stor bekymring med andre ord...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hamstring??? Hvor mye bunnstoff bruker du hvert år? Selv klarer jeg meg med kun en boks til flekking hver vår! Og da betyr prisen svært lite i båtbudsjettet. Din båt er vel noe større enn min Saga 27, men det burde vel holde med to bokser til å smøre på der det er litt tynnslitt? Jeg bruker Seajet 033 og har aldri annet enn litt tynt slim ved opptak.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi gjør det samme som Lars. Vi lar flekkene få en omgang samt et strøk rundt vitale deler. Og selvsagt et stykke ned fra vannlinjen båten rundt. Et par liter går det med på Astor.

Når vi tar opp ser vi ikke forskjell på gammelt og nytt stoff. Kun et tynt lag med slim. Stoffet vi bruker nå er Jotun sitt Non Stop. Tidligere brukte vi Sea Jet. Vi ser ingen forskjell på de to stoffmerkene i dag. På den måten legger det seg ikke tykke lag med stoff under båten.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...