Jump to content

Hvilken gps skal jeg velge?

Lykken VI

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe gps, for bruk i båt. Jeg har lite kunnskap/ erfaring og ønsker dermed råd fra dere som har peiling.

Min bruk i båt vil være ganske lokalt i Trondheimsfjorden.

Vurderer en som jeg også kan bruke på fjellet. Lurer på om dette er en grei løsning.

Kansje jeg bør ha en til vært sitt bruksområde?

Tenker ikke å kjøpe av de dyreste.......

Men den må være enkel å bruke :yesnod:

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Lykken V, du bør gjerne konkretisere om du bare skal ha en ren GPS-mottaker eller en kombinert GPS med skjerm for visning av posisjon i et elektronisk kart(kartplotter).

Den GPS-en Hansi linker til, har ikke mulighet for å vise elektroniske karter på skjermen. Den er heller ikke egnet for bruk i fjellet da du må ha med tilgang til 12 volts strømforsyning i tillegg(bilbatteri). For øvrig er Furuno GP-32 glimrende om du bare er ute etter en ren GPS-mottaker i båten.

Et søk på leverandørsider er ikke dumt i tillegg til her på foraet.

Redigert av Capitaine (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...