Jump to content

Hvem leverer syrefaste fenderlister ala Princess og Fairlane?

REM

Recommended Posts

Jeg skal legge på ny fenderlist på bedeplattingen og er ikke istand til å finne leverandører av slike syrefaste fenderlister med gummi i midten. Noen forslag?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Yepp, fant det. Takk skal dere ha begge to.

Hilsen Rolf Erik (som gruer seg litt til prisen kommer) :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Ja, ikke sannt. Forbanna uting det der at penga skal hope seg opp på kontoen. Nei, det gjelder å få brukt dem i tide. :lol:

ad. planlegging:

• 3 uker senere...

Flid ga meg en lovende adresse, (Weberg i Sarp.) men der var de pt. tomme for fenderlister. Ikke viste de når de skulle bestille opp for etterfylling av lageret heller.

Tok kontakt med Princess delelageret i GB, og der kunne jeg få lister til GBP 100,-/stk + frakt for lengder på 6m. Sendte forespørsel igjen med spørsmål om jeg kunne lage pene radier med primitivt verktøy selv, eller om dette måtte gjøres i GB etter tegning. Venter på svar. Ble egentlig ikke skremt av prisen.

ad. planlegging:

100£ for 6 meter var slett ikke en skremmende pris nei. Dette hørtes nesten for billig ut for syrefast list. :smiley:

Tror nok kanskje monteringsarbeidet kan være litt vanskelig med tanke på den lille radien som den skal bøyes rundt, men dette er noe jeg tror.

Det jeg vet, er at båtene ser 10 år nyere ut med rustfrie lister. Tror nok dette vil bli lekkert på din nye badeplattform.

Har din P35 rustfri fenderlist?

Rem: Det finnes forskjellige varianter av den syrefaste lista du etterspør. Noen av produktene har en feil vinkel i det sporet som skal holde på den lille gummilista i midten. Dette resulterer i at man stadig må korrigere dette når den løsner.

Jeg tror det finnes en lengde med en slik list som du vil ha hos et lite lokalt verksted her i Moss, men dette er ikke syrefast, men eloksert aluminium.

Flid

Jeg styrer helst unna elox da den tærer i kontakt med sjøvann. Velger da heller en i plast.

ad. planlegging:

Fikk mail idag om at Princessforhandleren Norsk Båtsenter lagerfører slike lister. De tar NOK 315 pr. m inkl moms og inkl svart innlegg.

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...