maarcus Startet 15.November.2009 Link til dette innlegget Startet 15.November.2009 Har följande gear: MPM IRM 301 A1. När man kommer upp på högre turtal släpper plötsligt gearet. Nån som har nån idè vad som är fel? Var får man tag i en brukermanual för dessa gear? Vem säljer dessa gear? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Mitt gear "slapp" på høyere turtall. Det viste seg at gearet hadde fått feil olje. Oljetrykket ble dermed altfor lavt. Men dersom gearet "slipper", så er det vel mest sannsynlig skadet/blitt veldig slitt som følge av "sluringen. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 MS3 gearet som sto i en Scand Nordic jeg skulle kjøpe glapp ved stor belastning og høyt turtall. Der var det konen i gearet som var slitt og måtte byttes. Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 MPM IRM 301 A1 - ein geartype eg ikkje har høyrt om, så litt meir oppl. om kva motor det står på. om det er originalt til den motoren? Er det hydraulisk eller mekanisk? Eit bilde hadde gjort seg. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.November.2009 Link til dette innlegget Svart 15.November.2009 Hurth, Borg Warner, Padova og Masson er idag oppkjøpt av ZF. Gearet heter idag ZF 301A. Og ser slik ut. Sitér dette innlegget Link to post
maarcus Svart 16.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Var kan man få tag i en brukermanual för detta gear? Sitér dette innlegget Link to post
4play Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Sjekk clutch trykket. På typeskiltet står hvor mange bar det skal være. hvis trykket er for lavt kan det være att fjær til hovedtrykksventilen begynner å bli "trøtt" Antingen bytter du fjær, eller så kan du "shimse" opp med ved å legge skiver mellom ventil og fjær. Hvis du har opplever att den slipper mer og mer, også ved lavere turtall enn tidligere er det nok på tide å bytte lameller. manual får du sikkert fra en ZF forhandler eller om du tar kontakt direkte med ZF importøren. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.