Jump to content

2-taktsolje i dieselen

John_Kr

Recommended Posts

Hører at enkelte svermer for å fylle en skvett 2-taktsolje i dieselen til dieselmotorene. Kanskje gjelder dette først og fremst i kalde perioder av året.

Hvilken erfaringer har dere med å fylle en "skvett" 2-taktsolje i dieselen. Har dette noe positiv innvirkning på dieselpumpe og motor?

Takke for tilbakemeldinger.

:lol: :lol:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Det har nok ikke så mye for seg på kalde årstider, da tilsettes det parafin i dieselen. Mest for å hindre voksing i filteret når det er kaldt. Men har et par bekjente med Nissan Patrol og en Chevy Van (6,5 D) som sverger til det, og de mener det demper "kakling" og smører pumpe og ventiler. Noen mer "vitenskapelige" beviser for det har jeg ikke sett. :lol:

I usa bruker dem tilsetninger som her i norge enten er umulig å få tak i eller koster flesk.

Fekk et råd derfra om å bruke 2 takt olje i dieselen... Den hindrer rust dannelser i diesel rør og smører pumpe og dyser..

Dei annbefalte ca 5dl på 100 liter mener eg det var..

Reduserte dyse kakling (Noe eg har hørt mangen kjører rundt med) og en mindre slitasje av bevegelige deler i motoren...

Har og hørt at den del taxier bruker olje i drivstoffet og kjører lengre mellom oljeskift..

Dette er selvsakt bare noe eg har hørt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...