Jump to content

Noen som har prøvd oppblåsbare seter til gummibåt?

Sjeldenutpå

Recommended Posts

Her sleit eg med tittel på tråden, da eg ville hatt frem to ting :smiley:

Har en to år gammel gummibåt, der finèrtoftene er dårlige nå.

Så eg lurer på nokon har prøvd Maritim sine oppblåsbare seter? art:20507-09/10/11/12

Ligger de stødig nok når de blåses opp, og varer de nokre år?

Gummibåten vår er en North Marine /silver marine. Europris. Den er nå pakket vekk for vinteren, og eg glemte ta mål av innvendig breidde for å bestille rett størrelse på sete-puta dersom det er verdt å prøve :smiley: Nokon som har slik?

Maritim sine puter er 60cm/70cm/80cm/100cm....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Jeg har prøvd! Kjøpte en slik for et par år siden, men tok den ikke i bruk før nå i sommer. Så min erfaring er kun ut fra en ukes bruk. Men så langt ser den ut til å fungere greit, så lenge den er skikkelig blåst opp flytter den seg ikke en millimeter! God å sitte på er den også. Men hvordan den holder seg over tid, det må jeg nesten få komme tilbake til om noen år! Erfaringen så langt er i alle fall bra...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har brukt en slik pølse i ribb'en. Fungerer helt greit. Har måtte passe på at det ikke er for mye luft i denne, blir en sprettball da og er ikke så gøy i litt bølger. :crazy:

Har tidvis måtte etterfylle litt luft.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Vi har to slike i gumijolla vår. De fulgte med da vi kjøpte båten, så jeg vet ikke hvor gamle de er. Vi har brukt båten i 1,5 år nå og har ikke hatt noen problemer med dem. Vi har jolla hengende bak på Amica II med seteputene liggende inni hele året. Tror vi har etterfyllt luft i den ene 1 gang. De sitter godt fast og vi trenger ikke å være redd for at de skal falle ut selv om jolla står på høykant.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Har to stk i min RIB. Et som svigerfarsete foran konsollen og en som er hakket mindre foran denne igjen. Bruker bare den store (100cm) til vanlig, og så har jeg en 80 (eller var det 90) foran denne som gjør at setet/luken foran + de oppblåsbare sammen utgjør full solseng.

NB! Vær obs på at du får med lokk til hullet! Kjøpte mine to hver for seg i Maritm og en via nett (også Maritim) og ingen av de hadde dette. Ganske irriterende, men var heldig og fikk to stk som passet akkurat av båtsjappa på Kongen.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Såg når eg pakka vekk båten, at de stroppene i sida som orginale tofter henger i, ikkje tåler meir. Elendig kvalitet på tauverket som fulgte med. Det kvite slepetauet gikk i oppløsning etter 1sesong.

Men eg rekner ikkje med meir for den prisen, og er fornøyd ellers med båten.

Må bare ha noko anna å sitte på nå :smiley:

Har en bekjent med samme båt, skal sjå om eg får målt breidde i hans for å få rett sittepølse.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...