jonsverre Startet 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2004 Hei, har havnet i en diskusjon med en kompis. Hvor lenge mener dere at man bør kjøre inn en ny 10hk dieselmotor, ev. hvilket turtall skal ikke overstiges? Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 16.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2004 Ang. innkjøring av motorer, så kan jeg ikke si noe om antall timer. Men, ved innkjøring så skal motoren ha god driftstemperatur, dvs: den skal kjøres opp i området rundt økonomi og max turtall. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2004 Iflg instruksjonsboken til min Detroit Diesel 8.2T skal følgende innkjøringsprosedyre foretas (må gjøres i dynamometer for å kunne følge spesifikasjonen): Kjør motoren på tomgang i 30 sek. Fullt turtall med 50% last i 5 minutt. Fullt turtall med 75% last i 5 minutt. Fullt turtall med 100% last i 20 minutt. Etterpå er motoren "Ready for service", altså klar for bruk. Dette varierer fra motor til motor. Detroit Diesel er jo i utgangspunktet yrkesmotorer og en kan vel ikke forvente at en skyssbåt lunker i halv fart de første 50 timene......... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Nadheim Svart 21.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2004 Mange dieselmotorer skal ikke kjøres inn i det hele tatt. Dette gjelder blant annet Peugeot HDI dieselmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2004 Kjøpte og fikk montert inn ny VP TAMD 31 i vinter. Jeg tror ikke forhandleren forstod spørsmålet ordentlig da jeg spurte.Etter hva han sa var den ferdig innkjørt, men siden jeg spurte så kunne den jo kjøres inn på variert turtall i 20 timer. Ikke vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.