biozide Startet 16.November.2009 Link til dette innlegget Startet 16.November.2009 går det ann å sveise eksosutblås på AQ145b blokk? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Hmmmmmm, kan være leit å sveise støpt aluminium Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
index Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Jeg mener å ha hørt at det finnes hylser som kan slås inn for å reparere slike skader. Sjekk med en Volvo Penta forhandler, de kjenner til hva som finnes.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
68 GT Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 Hva med ny topp? jeg solgte en 405 topp uten kam for 500,- har en annen topp liggende mener det er 38.... eller et eller annet selges billig, men har også en 530 liggende,men den er dyr! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Superkul Svart 16.November.2009 Link til dette innlegget Svart 16.November.2009 på den lokale bilhuggern eller andre private får du en billig topp - hele motorn for 1000 - 1500 ,- Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jorg-1 Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 (redigert) Grunnen til at de blir slik er jo dårlig/defekt eksosmanifold....men jeg har TIG sveiset begge mine AQ140 med stor hell for noen år siden. Men jeg også har hørt om denne "ringen" som kan "spikres" nedi med godt og holdbart resultat så sant man bytter manifold også. Mener at den kan skaffes på LaSa....prøv en tlf dit. Redigert 17.November.2009 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
biozide Svart 17.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Takk for svar jorg-1, det var egentlig det svaret jeg var på jakt etter, en jeg kjenner er en racer på TIG:) Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Takk for svar jorg-1, det var egentlig det svaret jeg var på jakt etter, en jeg kjenner er en racer på TIG:) Eg og er en raser på TIG men kan ikke sveis Alu med TIG.. men MIG er greit :) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Styrbert Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Det er ikke noe problem å sveise. Jeg ville droppet ut den ringen. Jeg hadde en slik, men fjernet den. Det ble liksom en midlertidig løsning. Bildet viser sveiset utblåsning sylinder 4 på en AQ151. Hvis du sveiser må toppen planes. Mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 18.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Hvis du sveiser må toppen planes? Mener du utblåset eller hele toppen? pga varmegang i alu`en? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Mener nok hele toppen, for aluminium har lett for å slå seg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
trulssyv Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Hei Jeg gjorde dette selv på en aq 250 som er lik den du har. Leverte den til en som kunne sveise aluminum. Den har holdt mage år den. Men årsaken er vel at manifolden er slit slik at det står vann der når den ikke er i bruk. Tror dette er et helt vanlig problem på dissa motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Det er nok riktig som Bartesam skriver. Planing må utføres på selve anleggsflaten for manifold (der det er sveiset) og mot blokka. Kan jo hende at det er andre ting som kan/bør sjekkes når du allikevel har av toppen. Kostnader på slik jobb; erfaringsbasen under Winrace. Mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.