Teza Startet 16.November.2009 Del på Facebook Startet 16.November.2009 Skal kjøpe en bruktbåt og har ikke lyst til å få problemer med forsikringsselskap eller andre. Man må jo ha en kjøpekontrakt, er det noen som har en link til en bra kontrakt, evt hva den må inneholde? Hvilke andre dokumenter må/bør fylles ut? Er det registre som man må/bør registrere seg i? Noe annet som er viktig å sjekke opp? Dreier seg om en 25 fots snekke fra midten på 80 tallet, hvis det skulle ha betydning. På forhand takk. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Her er ei heilt kurant kjøpskontrakt du kan bruke: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...ema/batkontrakt Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
nordan family 27 Svart 16.November.2009 Del på Facebook Svart 16.November.2009 Spander noen minutter på siden til båtadvokaten så finner du noen tips, samt en annen type kjøpekontrakt. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Båtbørsen pleier å være i papirutgaven eller på nett. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 17.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2009 Spander noen minutter på siden til båtadvokaten så finner du noen tips, samt en annen type kjøpekontrakt. Mange takk, en god innføring! Hvilke registre må båten registreres i? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 17.November.2009 Del på Facebook Svart 17.November.2009 Dersom båten ikke er registrert i dag, eller har vært det før, kan det by på noen dokumentasjonsmessige utfordringer. Selv har jeg hatt båter som har vært registrert i småbåtregisteret eller i skipsregisteret. Men det kreves eier-dokumentasjon før registrering skjer. Jeg ville undersøkt med tidligere eier om den er/har vært registrert, og deretter med småbåtregisteret hva de krever. Det er ikke bare-bare å få registrert en båt med mindre man kan dokumentere eier-historien. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 17.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2009 Båten har et nummer ala "FAB263", dette er da reg nr som hører til under småbåtregisteret om jeg ikke tar feil? Hvis dagens eier er registrert på dette nummeret er det mao ingen problemer å få omregistrert båten? Men hvis eieren før han er registrert på dette nummeret må begge salgskontraktene vedlegges for å kunne omregistrere båten hvis jeg forstod deg riktig. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Da høres det ut som du skulle være veldig nære, ja. Men om du ringer til registeret får du fasitsvaret direkte og slipper å gå flere runder med dem i etterkant. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 18.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2009 Har da sendt en mail til småbåtregisteret for å få bekreftet hvem som er registrert eier og hva som skal til for en omregistrering. Hvis det ikke er annet som bør gjøres, takker jeg for hjelpen så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Det er rett veien ! Forrige eier av vår båt påstår fortsatt at båten vår var reg på han i småbåtregister i 2005 ca. Og småbåtregister har eit anna navn fra 1999. Så vi får aldri registrert vår...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.