Jump to content

Skal kjøpe bruktbåt. Hvilke dokumenter må fylles ut?

Teza

Recommended Posts

Skal kjøpe en bruktbåt og har ikke lyst til å få problemer med forsikringsselskap eller andre.

Man må jo ha en kjøpekontrakt, er det noen som har en link til en bra kontrakt, evt hva den må inneholde?

Hvilke andre dokumenter må/bør fylles ut?

Er det registre som man må/bør registrere seg i?

Noe annet som er viktig å sjekke opp?

Dreier seg om en 25 fots snekke fra midten på 80 tallet, hvis det skulle ha betydning.

På forhand takk.

Dersom båten ikke er registrert i dag, eller har vært det før, kan det by på noen dokumentasjonsmessige utfordringer. Selv har jeg hatt båter som har vært registrert i småbåtregisteret eller i skipsregisteret. Men det kreves eier-dokumentasjon før registrering skjer. Jeg ville undersøkt med tidligere eier om den er/har vært registrert, og deretter med småbåtregisteret hva de krever. Det er ikke bare-bare å få registrert en båt med mindre man kan dokumentere eier-historien.

Båten har et nummer ala "FAB263", dette er da reg nr som hører til under småbåtregisteret om jeg ikke tar feil?

Hvis dagens eier er registrert på dette nummeret er det mao ingen problemer å få omregistrert båten?

Men hvis eieren før han er registrert på dette nummeret må begge salgskontraktene vedlegges for å kunne omregistrere båten hvis jeg forstod deg riktig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...