Rastløs Startet 17.November.2009 Link til dette innlegget Startet 17.November.2009 (redigert) Vurderer å bytte ut standard genoaen min, og driver derfor litt pris undersøkelser. I den forbindele har jeg fått et rimelig bra tilbud fra : Fareastsails.com - Er det noen som erfaring fra disse eller direkte import av seil fra andre firmaer i asiatiske land. Redigert 17.November.2009 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Jeg har og nylig fått pris fra fareastsails på nytt storseil, $2214 levert Norge med bag, 37m², 10.4oz Contender Supercruise. Ser ut som om jeg blir å handle derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 17.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Ja kvalitet m.m virker bra. Jeg er bare litt bekymret for om firmaet faktisk finnes Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Firmaet har eksistert i årevis. Jeg leser endel PBO (Practical Boat Owner) og der har jeg flere ganger lest om fornøyde kunder opp gjennom årene. Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Forhandlet litt med de via mail om nytt forseil. Valgte desverre og fikse på det jeg har noe jeg angrer på. Svarte på mail i løpet av minutter i motsetning til norske sjapper som ikke svarer i det hele tatt. Bare det er jo grunn nok til å handle med dem. Mener prisen jeg fikk var rett under 1000 dollar inkludert frakt for en 105% fokk til en Bavaria 32 Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Hos meg kom det pristilbud på over det doble (2400USD) for 105% genoa i cruisinglaminat til vår 32 foter (21,6m2). Så det er tydligvis store variasjoner ute og går angående pristilbud! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 > > 105% Performance Jib Retail USD$1752.00 > 7.3oz Challenge High Modulus Sailcloth (less your discount) > With UV Suncover > Luff Tape > Draft Stripe, Telltails, Triple Stitched > Sailbag > I=11.15m J=3.54 LP=4.5m > Sail Area - 20.9 sqm - cross cut > Med 45% rabatt ble det rett under 1000. Skjønner at jeg var en idiot som ikke slo til. Fikk tilbudet i våres under værste finanskrise... Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Jeg betalte ca 1500$ for 43 m2 genoa. Dacron, uv-beskyttelse og skum. Direkte på fabrikk hos Rolly Tasker thailand. Ca 3 år siden. Jeg har kjøpt fler derifra i ettertid, prisene har vært behaglige. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Det høres jo virkelig interessant ut. Når det gjelder China så forventer de nok at det prutes på oppgitte priser. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sun Flyer Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Challenge High Modulus Sailcloth og Contender Supercruise er eksempler på helt standard dacron som forsåvidt er det som standardseilene til bavaria er laget av. Eneste man oppnår ved å skifte til dette, er et mer solid seil som tåler mere juling f.eks ved langtur der det er et godt valg. Så Rastløs; hvis du vil ha en reell forbedring på bavariaseilene bør du gå opp til cruising laminat. I tillegg til at seilene har mer avansert duk er det også vesentlig mer tidkrevende å sy et slikt seil fordi det blir radialsydd i motysetning til dacronseilet som er lagd med crosscut layout. Det forklarer prisforskjellen i tilbudet til "bergen". Og da viser det seg også at prisforskjellen til nordiske leverandører er mindre påfallende. Hvilken leverandør landet du på "Bergen"? Og hvorfor? Cruising laminat er forøvrig det samme som de såkalte "hi-tech" seilene til bavaria er lagt av. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Lazyjack Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 (redigert) Det høres jo ut som eventyrpriser, regner med at det er USD og ikke Hong Kong dollar dere refererer til? Fikk pris fra norsk seilmaker nå på 105% til Bavaria 38 Cr - 28.000! Redigert 17.November.2009 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Hvilken leverandør landet du på "Bergen"? Og hvorfor? Havnet på Boding. Årsak: Pris (ca kr 12500NOK inkl MVA og frakt) og raske tilbakemeldinger på henvedelser. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Eneste man oppnår ved å skifte til dette, er et mer solid seil som tåler mere juling f.eks ved langtur der det er et godt valg. Så Rastløs; hvis du vil ha en reell forbedring på bavariaseilene bør du gå opp til cruising laminat. av. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Hmm- noen mener at laminatduk generelt ikke duger til langtur. Håper ikke det er riktig, jeg har selv laminat i begge seilene (Gran) er er litt betenkt når jeg ser slitasjen. Sitér dette innlegget Link to post
il Capitano Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Jeg kjenner ikke til Fareastsails.com, men har selv fått sydd nye seil i Polen hos http://www.apollosails.com.pl/ og er svært fornøyd med de. Komplett seilgarderobe (4 nye seil) til en 50 Colin Archer for den nette sum av 30.000,- Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 ----------------------------------------------------------------------------------------------------Hmm- noen mener at laminatduk generelt ikke duger til langtur. Håper ikke det er riktig, jeg har selv laminat i begge seilene (Gran) er er litt betenkt når jeg ser slitasjen. Hvis man kun bryr seg om hvor lenge seilet henger sammen, er dacron/crosscut det eneste riktige. Ville selv valgt dette hvis jeg skulle på langtur. Men for kystseiling er det etter mitt syn viktigere at seilet har fin fasong slik at man kan gå høyt på kryss med minst mulig krenging. Da er cruising laminat bedre. Men helst skulle man hatt mer avanserte fibre. Da blir seilet lettere og enda mere stabilt. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 (redigert) Kjøpte gennaker fram dem, den ble utrolig rimelig, 9500 levert på døra inkl. strømpe. 91 kvm. Veldig ryddige. Merk at disse ikke lager seil i annet enn Dacron som påpekt av andre også. Jeg var i kontakt med dem når jeg kjøpte nytt forseil, men droppet det da jeg ville ha et mer formstabilt seil... For deres beste dacron seil ble det ca dobbelt så dyrte med HPC laminat fra GranSeil... En ok prisforskjell syns jeg når en tar risikoen for at ting ikke passer og problem da etc... Samt et et laminatseil er ett betydelig "bedre" seil. Mitt GranSeil måtte tilbake til Gran, pes hvis det hadde skjedd med seil fra Fareast, da måtte jeg tatt kostnaden selv... Redigert 18.November.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bergen Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 Merk at disse ikke lager seil i annet enn Dacron som påpekt av andre også. De leverer flere duktyper, men da var plutselig prisfordelen fraværende! Fob Hong Kong 105% r/f genoa Jeanneau Sun Odyssey 32.2 1 US$2,400.00 US$2,400.00 I=12m J=3.42m LP=3.591m area 21.60 m2 - tri-radial cut PC75 Polyesteer cruising laminates UV cover in Sunbrella blue ( navy blue) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 18.November.2009 Link til dette innlegget Svart 18.November.2009 We don't make any laminated sails. Our tooling is for premium dacron. We can use 8.3 Challenge High Modulus, specs attached Det er nå blitt ett år siden jeg fikk dette svaret, tiden går fort og de har tydeligvis begynt med dette nå:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Espen K Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Jeg bumper opp denne istedet for a lage en ny trad.. Jeg ser pa seil fra Hong Kong, de skal ha ca. 4000 norske inkl frakt, men eks alt av skatter og avgifter. Hvor mye skatt (import tax) ma man vanligvis betale for seil? Rolly Tasker skulle ha litt over 5000 levert pa brygga, sa det er jo ikke de helt store forskjellene. Forovrig studerer jeg i England, sa om det utgjor en forskjell kan jeg fa det sendt hit. Sitér dette innlegget http://www.blueboatblog.com"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy Link to post
Espen K Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Et spm til; jeg har en kompis som bor i Hong kong og kan plukke opp seilet for meg. Vil det vare mulig for ham a sende det til meg som en gave eller noe, for a unnga moms? Vet at jeg framstar som gjerrig na, men sann er det bare nar man er fattig student og sparer alt man kan for a fa rad til a dra pa eventyr:) Sitér dette innlegget http://www.blueboatblog.com"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy Link to post
Cerveza Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Den oppgitte verdien på en gave kan ikke overstige 1000,- NOK. Over det må du betale avgifter. Det er jo mulig selvfølgelig for kameraten din å merke sendingen som gave og en verdi under 1000,- , men faren er da at den blir sendt i retur hvis tollerne forstår på innholdet at det er et forsøk på "juks"... Hvis kameraten din skal til Norge, kan han bære med seg verdier for 6000,- uten å måtte betale avgifter tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 DEt er vel ingen avgifter du må betale utenom mva, den er 25% så du sparer helt nøyaktigt kroner 0,00 Så da ville jeg kjøpt den i Norge - mye kortere vei for å reklamere om det skulle være nødvendingt. Sitér dette innlegget Link to post
Espen K Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Norge, ja.. Tingen er at jeg drar til Middelhavet i juli, uten noen umiddelbare planer om a dra tilbake til Norge. Sa da er plutselig ikke veien sa kort allikevel.. har kommet over en seilmaker som kan sy meg en genoa ut av et eldre seil han har liggende, for en veldig god pris. Er dette noe som kunne vart aktuelt? Mtp at baten er en "racer" med lystall 0.97 og seilet jeg har brukt til na er en sammentapet fille fra sent 70tall sa ser jeg for meg at det fort kan vare en god deal. For pengene jeg sparer har jeg rad til a ta meg 2 uker ekstra ferie, hvilket alltid er kjekt. Innspill pa dette? Sitér dette innlegget http://www.blueboatblog.com"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy Link to post
Sjøtunga Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 (redigert) Du sparer noen få kroner om du tar det inn til UK. Der er vel momsen (VAT) nå 20% (var 17,5%, men så vidt jeg har fått med meg ble den øket til 20% fra januar i år). Redigert 16.Mars.2011 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.