Jump to content

Noen som har rettet opp "seget" overbygg på Halco 29?

Knallfred

Recommended Posts

Har hatt en 29 offshore. Der var d "innredning", delevegg som hadde seget litt nedi dørkplater. Hadde planer om å legge ny dørk, og samtidig rette/ løfte litt opp igjen innredningsvegg mot toalett på stb. side og framvegg mot kabin.

Går muligens å stive av oppunder dekk og, men problemet er vel å få den jobben integrert i eksisterende innredning.

Skiftet båt , så d vart berre med planene. :smiley:

På de bildene ser det ut som om det har seget ganske mye. Hva er årsaken? Mangler det oppstøtting under dollbordene?

På vår Halco 29 Fly som vi solgte i sommer var det bæring i skottet mellom kabin og lugar. Videre var det også bæring i skottet mellom toalett og pantry, og i skottet mellom kabin og motorrom. Det var ingen tegn til sig på den båten.

Skyldes dette en selvbygger som har tatt noen snarveier den gangen båten ble bygget?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Nå skal de jo tåle en del disse båtene.

Jeg har ingen erfaringer å bidra med når det gjelder å rette opp dette. Men jeg vill vært nøye med å få bæring fra spantene nede i bunnen og opp under dollbordene, gjerne flere plasser bakover i kabinen.

Og så antar jeg at du beretter med tekst og bilder etterhvert som arbeidet skrider frem.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg! den/de skottveggen(ne) som er nå, er ikke sammenhengende i nerkant! Så når ting er jekket i rett høyde, blir de laget sammenhengende så de ikke siger sammen på midten! Og støpe inn trekantprofiler mellom dollbord og skrog på ett par plasser må da gjøre susen!? Legger inn bilder etter hvert!

Jonn! Njaa.. Er ikke sikker på hvem som har skrudd det sammen! ...men noe kvalitet er det ikke :nonod:

Eysteind! Er du sikker på at det ikke er skruene på fenderlisten som er litt løse? ....sånn at det "gnisser" mellom skrog og overbygg???

Hei Knallfred, jeg har tatt opp Halcoen i vinter, den står 1 m fra husveggen.

Jeg holder på og plastrer meg en plattform, er kommet så langt at det er bare finpussen igjen, jævlig mye arbeide!!!!

Kommer med mere detaljer om platformen senere.

Jeg har også løsnet sittegruppen i salongen for å høyne den 20 cm.

Skutesidene er isolert med 12 mm svart/mykt materiale over alt, dette er gjort fra fabrikken, det ser veldig for seg gjort ut.

Benken som ligger mot skutsiden var plastret fast til skutesiden.

Eysteind! Er du sikker på at det ikke er skruene på fenderlisten som er litt løse? ....sånn at det "gnisser" mellom skrog og overbygg???

Ja, er nok ikke det desverre. Merker svikt når eg går på dekket. Mistenker at divinycellen har sluppet fra glasfiberen. Vurderer å bore mange hull i dolboret for å fylle epoksy for få feste. Båten skal lakkes oppigjen, så da vurderer eg flexiteak for å skule hullene...

Ja, er nok ikke det desverre. Merker svikt når eg går på dekket. Mistenker at divinycellen har sluppet fra glasfiberen. Vurderer å bore mange hull i dolboret for å fylle epoksy for få feste. Båten skal lakkes oppigjen, så da vurderer eg flexiteak for å skule hullene...

Hmm..! Er det divinycelle på halco ...eller kryssfiner?? Er det noe materiale i dollbordene??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...