Jump to content

KNBF sjefen tar æren for ting han ikke har gjort

Enzo

Recommended Posts

I sommer hadde Seilas og Båtliv i samarbeid med IF og Kystverket en kampanje som endte med merking av Kultane ved Bolærne. I en pressemelding påtar KNBF seg æren for dette.

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=448555&cat=4913

http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=442479&cat=5865

Hva er grunnen til at KNBF ser så ned på medier/magasiner som Seilas/båtliv at de går inn og regelrett stjeler æren for jobben ? er det for å "levere" så de får støtte fra stat eller medlemmer eller finnes det andre grunner ?

Redigert av Enzo (see edit history)

Synes KNBF er en merkelig forenig. Jeg har meldt meg ut i våren, siden jeg føler ikke de representerer meg og mine interesser og jeg vil ikke at de på mine vegne som båteier går ut med sine mange rare synspunkter.

Denne saka viser jo bare at dette er en selvopptatt klubb og at båteiers interesser blir faktisk mye bedre ivaretatt av blader som Seilas og forum som Båtplassen.

Jeg synes med mange nye medier og muligheter til å samhandle og ta innflytelse har KNBF rett og slett blitt overflødig. Jeg tror nok dette føler de også på kroppen og er nå blitt desperat etter oppmerksomhet.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Det er Seilas som tar feil, noe enhver kan se hvis man leser den første artikkelen i Seilas og artikkelen på knbf.no med åpne øyne. Seilas skrev om merkingen av "årets grunne" mens knbf.no skrev om merking av leden inn til Bolærne. Dette er to forskjellige ting. Så det er Seilas som har fått avføring på tilhengerfestet her. Pussig nok samtidig som det offentliggjøres at KNBF avslutter samarbeidet med Båtliv/Seilas. Forstå det den som kan...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hvem som skal ha mest ære kan sikkert diskuteres. Når Kystverket sier til NRK at merkingen av grunnen er gjort mulig gjennom støtte fra Trygghetsfondet i If Skadeforsikring, synes nå jeg at KNBF e-post svar til Kystverket sier litt.

Hadde Båtliv/Seilas sammen med If valgt en et annet sted som "Årets grunne" ville det ikke vært noen merking ved Bolærne i år.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Det ser ut som det er to forskjellige saker her, KNBF har tat initativet til å merke hele leden med fire jernstenger, mest sannsynlig fordi motorbåtfolket trenger sidestøtter når de er ute og "kjører" med båten...

Jernstenger

bolarne-merke_111109.jpg

Sidestøtter som guider motrobåtfolket, en får bare håpe de ikke forventer å se de røde ringene ute i felten også :lol:

bolarne-kartskisse_111109.png

Seilas har med årets grunne fått merket en grunne siden behovet for seilere neppe er hele leden merket med sidestøtter

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Må nå være en veldig stor hytte siden halve sørlandet skal stenges... Har du flere detaljer om hvor det blir stengt og fra når? og hvor mange hundre kvadratkilometer dette gjelder... Blir det noen form adganskort for de som bor innenfor denne halvparten av sørlandet.. I korte trekk, så lurer jeg på hvordan dette skal bli og ikke minst håndhevingen. Dette siden jeg har en del famile som bor på sørlandet og ikke har hørt at halve sørlandet skal stenges..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Har du en link som underbygger dette, kan ikke si å ha lest eller hørt noe om denne relativt store avstengningen på sørlandet..

Hyggelig at de er tilbake hos Båtmagasinet igjen. Bladet for oss båtfolk med motor. :wink:

Tja...

Må si er jeg litt skeptisk til disse "samarbeidsavtalene" med forlagene enten det gjelder Båtmagasinet eller Seilas. KNBF som et uavhengig forbund med 22.000 medlemmer burde vel klare å stå på egne ben? Nå står det ingenting om hva Båtmagasinet får igjen for dette, men det er vel ikke er ren veldedighet de driver?

Fra Båtmagasinet:

Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF) og Båtmagasinet innleder et nytt og tett samarbeid. Det betyr mange fordeler for KNBFs 22.000 medlemmer og Båtmagasinets 130.000 lesere.

Skeptisk ...

når halve sørlandet skal stenger for fri fertsel fordi kronprinsparret skal ha hytte der.

Ser i avisene at det er snakk om et område på 20 mål. Hvis det er så at dette er halve Sørlandet, så synes jeg at nevnte Sørland virker noget oppskrytt... :giggle:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Skal bli artig og se hva KNBF gjør når halve sørlandet skal stenger for fri fertsel fordi kronprinsparret skal ha hytte der.
Nå skal ikke jeg ødelegge en god sak med fakta, men vi som er vant med å oppholde oss i nærheten av royale eiendommer i Ytre Oslofjord har vel aldri oppled noen som helst ferdselsforbud på sjøen.

mvh Knut Erik

bolarne-kartskisse_111109.png

Leden til Bolærne går vel ikke her? Jeg ser ikke mange som roter seg inn der på vei ut til ØstreBolæren, det blir rett og slett for risikofylt mht motorstopp etc. Jeg ville ikke kjørt den veien med noe annet enn jolla.

KNBF skal iallefall ikke ta noe ære for dette, det er IF som har vært hovedpådriver pga store forsikringsutbetalinger i forbindelse med skade påført ved grunnstøtinger på stedet. Skal bli spennende å se om det hjelper.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Leden til Bolærne går vel ikke her? Jeg ser ikke mange som roter seg inn der på vei ut til ØstreBolæren, det blir rett og slett for risikofylt mht motorstopp etc.

Kartet viser 3 leder inn til havna og jeg bruker regelmessig alle 3. Ikke noe problem. Den som jeg har oppfattet som trangest er den som kommer inn på sydsiden av Mellom Bolærne.

Dette er vel ikke farligere enn andre steder når det gjelder motorstopp, det er jo relativt godt beskyttet her inne. Jeg ville kanskje unngå den midterste når det blåser mye fra syd.

Gerhard

Ja, jeg snakker skriver om hvordan det har vært før, uten merker.

Der er nyttig å se etter brottene, men det er jo litt tryggere med merker.

Det jeg mente med vind fra syd er at det er den eneste vindretningen som pleier å ta litt her inne. Blåser det fra de andre retningene blir det ikke værre en at ankeret kan holde oss hvis vi får motorstopp.

Gerhard

KNBF er ikke det det som het KNMBF eller noe slikt tidligere og nå skulle det dekke både seil og motorbåtfolket , og da var det vel naturlig å alliere seg med en bladleverandør som hadde både motor og seilbåtblad om man absolutt må være knyttet til blader.

Er det nå slutt for seilbåter i det forbundet heretter siden de går over til et blad ingen seilbåtfolk leser ?

Jeg ser ikke mange som roter seg inn der på vei ut til ØstreBolæren, det blir rett og slett for risikofylt mht motorstopp etc. Jeg ville ikke kjørt den veien med noe annet enn jolla.

Skvetten du, eller? :lol:

Er da ganske vanlig å seile der. Ser en del båt i den leia.

Kartet viser 3 leder inn til havna og jeg bruker regelmessig alle 3. Ikke noe problem.

Jeg går også bortimellom rundtomkring der nesten hver gang jeg er uti bassenget ved Bolærne. Ha da gått bra hittil. :smash::smash::smash:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...