Ingar Svart 19.November.2009 Link til dette innlegget Svart 19.November.2009 KNBF er ikke det det som het KNMBF eller noe slikt tidligere og nå skulle det dekke både seil og motorbåtfolket Stusser også over dette. Slik jeg har forstått har det i flere år vært en viktig sak for KNBF å bli kvitt 'motorbåtforening' stempelet. Står om saken her. Hva er grunnen til at foreningen må samarbeide med et båtblad? Det er nevnt felles distribusjon av Båtmagasinet/KNBF's medlemsblad, "områder som er av felles interesse", hva nå det kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 "områder som er av felles interesse", hva nå det kan være? Kan jo være noe så enkelt som båter og båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Det er vel en viss tradisjon her i landet for at store foreninger/forbund bruker bruker et "fagblad" som sitt organ ut til medlemmer. Seilas har vært og er organ for KNS. Seilmagasinet for Seilforbundet. Og Båtmagasinet som jeg personlig synes er et reklamefolder) for KNMB.Det er vel ok? Alt det andre om Bolære osv er vel litt vel lokalt og uten den store interessen for det norske båtfolk. Redigert 20.November.2009 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 KNBF: President Steinar Glimsholdt peker spesielt på at avtalen åpner for samarbeid også på andre områder som er av felles interesse og som kan innebære nye fordeler, både for forbundet og for våre medlemmer. Kunne vært greit å fått litt mer informasjon om hva som ligger i dette. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 KNBF på lag med Båtmagasinet. Avtalen med Båtmagasinet innebærer muligheter for vesentlige forbedringer av KNBF’s eget medlemsblad ”Fritidsbåten”, som vil bli distribuert til forbundets medlemmer to ganger pr. år sammen med Båtmagasinet. I tillegg åpner avtalen for samarbeid også på andre områder som er av felles interesse og som kan innebære nye fordeler, både for forbundet og for våre medlemmer, sier Glimsholt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Enzo Svart 20.November.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Betyr det at medlemmene med seilbåt må kjøpe et motorbåtblad for å få medlemsbladet så er det jo litt merkelig men det er kanskje gratis distribusjon av medlemsbladet og dermed så følge dette motorbåtbladet bare med i samma "posen" , da er det jo greit ? Men er KNBF bladet et vedlegg i båtmagasinet så er det en diskriminering mot seilfolket da det er et typisk motorbåtblad. For min del gjør det null og niks da jeg ikke er medlem men det virker litt merkelig Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Tror kanskje at de like gjerne kan skifte navn til KNMBF slik at det er tydelig hvem de ønsker (og ikke ønsker) i sine rekker! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Kunne vært greit å fått litt mer informasjon om hva som ligger i dette. Foreløpig bare tanker og prat. Så får fremtiden avgjøre om det blir noe skikkelig konkret som kommer båtfolket til gode og ikke bare disse vanlige 5 % - 10 % rabattene som en jo får uansett. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Disse bladgreiene er jeg ikke så opptatt av, men synes de burde informert bedre om hva som ligger i tett samarbeid, og samarbeid på andre områder Har sendt en mail til KNBF og bedt om mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Betyr det at medlemmene med seilbåt må kjøpe et motorbåtblad for å få medlemsbladet så er det jo litt merkelig men det er kanskje gratis distribusjon av medlemsbladet og dermed så følge dette motorbåtbladet bare med i samma "posen" , da er det jo greit ?Men er KNBF bladet et vedlegg i båtmagasinet så er det en diskriminering mot seilfolket da det er et typisk motorbåtblad. For min del gjør det null og niks da jeg ikke er medlem men det virker litt merkelig Jeg er vel enig i det og en kan vel ikke påstå at det er framtidsretta da alle motorbåter er borte i 2020. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Jeg er vel enig i det og en kan vel ikke påstå at det er framtidsretta da alle motorbåter er borte i 2020. Tilbake til seilskutetiden??? Tror ikke vi kommer å gå i tilbakesteg nei. Men i 2020 er gjerne fremdriften elektromotorer drevet av hydrogrenbrenseceller. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Gjerne det, jeg tenker på den tradisjonelle forbrenningsmotoren (otto motoren), et gedigent feilskjær i framdriftshistorien både på vann og land (I lufta her en skjønt det de siste 50-60 år). Kan en tenke seg noe mer bakvend enn å gå via en linjær bevegelse for å få til en rotasjon? Men dette er vel en annen diskusjon. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Hansi Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Men i 2020 er gjerne fremdriften elektromotorer drevet av hydrogrenbrenseceller. Så lenge det er olje nok i verden, og det er det i alle fall en 30 - 40 år til er det ingen fare på ferde med hensyn til den tradisjonelle båtmotoren. At det kommer andre konsepter på markedet som forurenser mindre ser jeg kanskje ikke bort i fra, men noen fare på ferde for blårøykens venner er det ikke på overskuelig fremtid enda. En deiligere følelse enn å fyre opp en 230 - 240 hk Ford skal en lete lenge etter. Røyken ligger tjukk i havna og det er bare såvidt en ser naboen med sin Bavaria med 7 hk Yanmar som putrer som en symaskin. Redigert 20.November.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) En deiligere følelse enn å fyre opp en 230 - 240 hk Ford skal en lete lenge etter. Røyken ligger tjukk i havna og det er bare såvidt en ser naboen med sin Bavaria med 7 hk Yanmar som putrer som en symaskin. ...og litt lenger ute legge en miljøreligiøs vredens gnag av en klimahysterisk kverulerende pinnebåteier i hekkbølgene så seilbommen slår i det rødgrønne avgiftskåte bakhue hans. Ja det er verdt hver eneste dyrebare dieseldråpe det... Redigert 20.November.2009 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Og hva har alt dette med KNBF å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 Motorbåt vel. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 (redigert) Redigert 20.November.2009 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 20.November.2009 Link til dette innlegget Svart 20.November.2009 ...og litt lenger ute legge en miljøreligiøs vredens gnag av en klimahysterisk kverulerende pinnebåteier i hekkbølgeneså seilbommen slår i det rødgrønne avgiftskåte bakhue hans. Ja det er verdt hver eneste dyrebare dieseldråpe det... Og for øvrig har en det bra??? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.