Jump to content

KNBF sjefen tar æren for ting han ikke har gjort

Enzo

Recommended Posts

KNBF er ikke det det som het KNMBF eller noe slikt tidligere og nå skulle det dekke både seil og motorbåtfolket

Stusser også over dette. Slik jeg har forstått har det i flere år vært en viktig sak for KNBF å bli kvitt 'motorbåtforening' stempelet.

Står om saken her.

Hva er grunnen til at foreningen må samarbeide med et båtblad? Det er nevnt felles distribusjon av Båtmagasinet/KNBF's medlemsblad, "områder som er av felles interesse", hva nå det kan være?

Det er vel en viss tradisjon her i landet for at store foreninger/forbund bruker bruker et "fagblad" som sitt organ ut til medlemmer. Seilas har vært og er organ for KNS. Seilmagasinet for Seilforbundet. Og Båtmagasinet som jeg personlig synes er et reklamefolder) for KNMB.Det er vel ok?

Alt det andre om Bolære osv er vel litt vel lokalt og uten den store interessen for det norske båtfolk.

Redigert av pettersand (see edit history)

KNBF:

President Steinar Glimsholdt peker spesielt på at avtalen åpner for samarbeid også på andre områder som er av felles interesse og som kan innebære nye fordeler, både for forbundet og for våre medlemmer.

Kunne vært greit å fått litt mer informasjon om hva som ligger i dette.

KNBF på lag med Båtmagasinet.

Avtalen med Båtmagasinet innebærer muligheter for vesentlige forbedringer av KNBF’s eget medlemsblad ”Fritidsbåten”, som vil bli distribuert til forbundets medlemmer to ganger pr. år sammen med Båtmagasinet. I tillegg åpner avtalen for samarbeid også på andre områder som er av felles interesse og som kan innebære nye fordeler, både for forbundet og for våre medlemmer, sier Glimsholt.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Betyr det at medlemmene med seilbåt må kjøpe et motorbåtblad for å få medlemsbladet så er det jo litt merkelig men det er kanskje gratis distribusjon av medlemsbladet og dermed så følge dette motorbåtbladet bare med i samma "posen" , da er det jo greit ?

Men er KNBF bladet et vedlegg i båtmagasinet så er det en diskriminering mot seilfolket da det er et typisk motorbåtblad. For min del gjør det null og niks da jeg ikke er medlem men det virker litt merkelig

Betyr det at medlemmene med seilbåt må kjøpe et motorbåtblad for å få medlemsbladet så er det jo litt merkelig men det er kanskje gratis distribusjon av medlemsbladet og dermed så følge dette motorbåtbladet bare med i samma "posen" , da er det jo greit ?

Men er KNBF bladet et vedlegg i båtmagasinet så er det en diskriminering mot seilfolket da det er et typisk motorbåtblad. For min del gjør det null og niks da jeg ikke er medlem men det virker litt merkelig

Jeg er vel enig i det og en kan vel ikke påstå at det er framtidsretta da alle motorbåter er borte i 2020.

Gjerne det, jeg tenker på den tradisjonelle forbrenningsmotoren (otto motoren), et gedigent feilskjær i framdriftshistorien både på vann og land (I lufta her en skjønt det de siste 50-60 år). Kan en tenke seg noe mer bakvend enn å gå via en linjær bevegelse for å få til en rotasjon?

Men dette er vel en annen diskusjon.

Men i 2020 er gjerne fremdriften elektromotorer drevet av hydrogrenbrenseceller.

Så lenge det er olje nok i verden, og det er det i alle fall en 30 - 40 år til er det ingen fare på ferde med hensyn til den tradisjonelle båtmotoren. At det kommer andre konsepter på markedet som forurenser mindre ser jeg kanskje ikke bort i fra, men noen fare på ferde for blårøykens venner er det ikke på overskuelig fremtid enda. En deiligere følelse enn å fyre opp en 230 - 240 hk Ford skal en lete lenge etter. Røyken ligger tjukk i havna og det er bare såvidt en ser naboen med sin Bavaria med 7 hk Yanmar som putrer som en symaskin. :yesnod:

Redigert av Hansi (see edit history)
En deiligere følelse enn å fyre opp en 230 - 240 hk Ford skal en lete lenge etter. Røyken ligger tjukk i havna og det er bare såvidt en ser naboen med sin Bavaria med 7 hk Yanmar som putrer som en symaskin. :yesnod:

...og litt lenger ute legge en miljøreligiøs vredens gnag av en klimahysterisk kverulerende pinnebåteier i hekkbølgene

så seilbommen slår i det rødgrønne avgiftskåte bakhue hans. Ja det er verdt hver eneste dyrebare dieseldråpe det...

Redigert av Mix (see edit history)

...og litt lenger ute legge en miljøreligiøs vredens gnag av en klimahysterisk kverulerende pinnebåteier i hekkbølgene

så seilbommen slår i det rødgrønne avgiftskåte bakhue hans. Ja det er verdt hver eneste dyrebare dieseldråpe det...

Og for øvrig har en det bra???

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...